تور جاکارتا

جاکارتا یکی از بزرگ ترین شهر های جهان اسلام است که در منطقه ی جنوب شرقی آسیا قرار گرفته است. به تبع شهرهایی که در این منطقه استوایی قرار دارند، از جاذبه های طبیعی بکری بهره مند هستند. شما در تور جاکارتا می توانید با این جاذبه های گردشگری بیشتر آشنا شده و از دیدن آن ها لذت ببرید. ما در این مقاله می خواهیم به معرفی این شهر بزرگ بپردازیم و شما را در سفر به جاکارتا راهنمایی کنیم.

راهنمای سفر به شهر جاکارتا

شهر جاکارتا مرکز کشور مسلمان اندونزی و یکی از بزرگ ترین شهرهای جهان اسلام و حتی جهان می باشد. این شهر تقریباً قلعه مانند است و تاریخ ساخت آن به 500 سال قبل باز می گردد. معماری جاکارتا بیش تر به معماری شهر های هلند در دوران استعمارش باز می گردد. چرا که در برهه ای از زمان جاکارتا تحت استعمار کشور های اروپایی قرار گرفت و فرهنگ و معماری آن متاثر از اروپاییان شد. این شهر بزرگ هم اکنون در شمال غرب جزیره ی معروف جاوه قرار دارد و از جاذبه های گردشگری و توریستی بسیار زیادی بهره مند است. بازارهای جاکارتا بسیار پر رونق هستند و افراد زیادی علاقه دارند به این شهر بزرگ اسلامی در جنوب شرقی آسیا سفر کنند. البته اگر شما هم چنین قصدی دارید، می توانید از تور های جاکارتا استفاده کنید و به این منطقه ی استوایی سفر کنید.

جاکارتا طبق آخرین آمارها چیزی در حدود 10 میلیون نفر جمعیت داشته و جزء پرجمعیت ترین شهر های جهان محسوب می شود. تا جایی که می توان گفت، این شهر در حال حاضر یازدهمین شهر پرجمعیت دنیا محسوب می شود و تراکم جمعیتی بسیار بالایی دارد. شهر جاکارتا در شمال غربی جزیره جاوه قرار داشته و از سمت شمال با خلیج جاکارتا همسایه است. جاکارتا در بین دو رود مهم با نام های گروگل و سونتر قرار گرفته است. رود گروگل در غرب شهر و رود سونتر در شرق شهر جاکارتا قرار دارد. وسعت شهر جاکارتا چیزی در حدود 740000 کیلرمتر مربع می باشد. شهر هایی که در اطراف جاکارتا قرار دارند، شامل شهر Bekasi، Bogor، Tangerango می شوند. در تور توریستی جاکارتا می توانید از این شهر ها نیز دیدن کنید.

زبان و فرهنگ مردم جاکارتا

مردم اندونزی به زبان اندونزیایی صحبت می کنند. این مردم فرهنگ بسیار غنی نیز دارند. اکثر مردم جاکارتا و اندونزی از تیره جاوه ای ها هستند و پس از آن ها، مردم سوندانی قوم غالب شهر جاکارتا به شمار می آیند. البته این کشور یکی از کشور های مسلمان مهم جهان نیز محسوب می شود. در این مورد می توان گفت که تقریبا 86 درصد مردم شهر جاکارتا و کشور اندونزی مسلمان هستند و سایر ادیان شامل مسیحی، بودایی و هندو می باشند. یکی از عقاید جالب مردم جاکارتا که بسیار هم باید بدان توجه داشته باشید، نوازش کردن سر است. این کار بسیار زشت و گستاخانه است. همچنین مردم جاکارتا عاشق هنر و نقاشی هستند و نقاشان بسیار چیره دستی نیز دارند. از دیگر علایق مردم جاکارتا خرید کردن است، تا جایی که اکثر مراکز خرید این شهر تا پاسی از شب نیز هم چنان باز بوده و مردم خرید های شان را انجام می دهند.

راهنمای سفر به شهر جاکارتا

وضعیت آب و هوایی شهر جاکارتا

جاکارتا و کشور اندونزی در منطقه ی استوایی قرار گرفته و بخشی از وضعیت آب و هوایی این شهر متاثر از همین موضوع می باشد. به طور کلی آب و هوای جاکارتا مرطوب و بارانی است و در بیش تر روز های سال باران می بارد. پس یادتان باشد، چتر را حتماً با خود ببرید. ماه های بارانی سال از اکتبر شروع شده و تا مه ادامه پیدا می کند. یعنی 8 ماه در اندونزی بارندگی وجود دارد. 4 ماه دیگر یعنی از ژوئن تا سپتامبر جاکارتا آب و هوای خشکی را تجربه می کند و میانگین بارش در این فصول به 100 میلی متر می رسد. کم ترین بارش باران در فصل آگوست یعنی تقریباً مرداد ماه می باشد. بیشترین بارش نیز متعلق به ماه های ژانویه و فوریه می باشد. در این ماه ها بارش باران بیش تر از 350 میلی متر می باشد و شما کمتر پیش می آید، آفتاب را ببینید. اگر آب و هوای بارانی را دوست دارید، می توانید در این ماه های سال به جاکارتا و اندونزی سفر کنید.

بهترین زمان سفر با تور جاکارتا

اگر به باران علاقه ندارید، بهترین زمان سفر به جاکارتا، در فصل های گرم و خشک سال یعنی از ماه مه تا سپتامبر می باشد. اما اگر باران های شدید و زیاد را می پسندید شما می توانید در 8 ماه دیگر یعنی از اکتبر تا مه تور  تفریحی جاکارتا را رزرو کنید. البته این را در نظر داشته باشید که اندونزی یک کشور گرم و مرطوب است. یعنی بارندگی در فصل های پر بارش سال دلیلی بر سردی هوا در این فصول نمی باشد. هم چنین کمبود بارش در فصل های کم بارش سال دلیل بر گرمای زیاد این فصل ها نمی باشد. اندونزی در منطقه ی استوایی قرار دارد و تغییرات دمایی در این کشور خیلی ناچیز است و همواره دمای هوا تقریباً ثابت می باشد. پس می توان گفت بهترین زمان برای خرید تور جاکارتا فصول خشک سال می باشد.

اطلاعات پرواز و فرودگاه های جاکارتا

در حال حاضر هیچ گونه پرواز مستقیمی از ایران به جاکارتا وجود ندارد. شما برای پرواز به جاکارتا از طریق شرکت های خارجی اقدام کنید.

لیست پرواز های غیر مستقیم تهران به جاکارتا در زیر درج می شود:

  • پرواز تهران به جاکارتا به صورت غیر مستقیم از طریق شرکت هواپیمایی Turkish Airlines و با یک توقف در استانبول.
  • پرواز تهران به جاکارتا به صورت غیر مستقیم از طریق شرکت هواپیمایی China Southern و با یک توقف در Urumqi و یک توقف در گوانگژو.
  • پرواز تهران به جاکارتا به صورت غیر مستقیم از طریق شرکت هواپیمایی Aeroflot و با یک توقف در مسکو و یک توقف در بانکوک.
  • پرواز تهران به جاکارتا به صورت غیر مستقیم از طریق شرکت هواپیمایی Qatar Airways و با یک توقف در دوحه.

پرواز های ایران به جاکارتا از طریق دیگر شهرهای بزرگ ایران نظیر مشهد، شیراز، اصفهان نیز به همین گونه و به صورت غیر مستقیم انجام می شوند.

بزرگ ترین فرودگاه کشور اندونزی، فرودگاه جاکارتا است که به فرودگاه سوئکارنو-هتا معروف است. علت نام گذاری این فرودگاه شاید کمی جالب باشد. سوئکارنو اولین رئیس جمهور تاریخ اندونزی و حتا اولین نخست وزیر این کشور بوده است، به همین دلیل فرودگاه بین المللی جاکارتا به این نام مشهور شده است. این فرودگاه به صورت همگانی استفاده می شود و فاصله ی هوایی آن تا تهران در حدود 7400 کیلومتر و معادل 10 ساعت می باشد. فرودگاه بین المللی جاکارتا دارای 3 پایانه است. البته 1 پایانه نیز در دست ساخت دارد. در این فرودگاه پرواز های داخلی، خارجی و باربری انجام می شود. البته یکی از مشکلاتی که در این فرودگاه وجود دارد، تعداد کم ایرلاین ها و خطوط پروازی است. متاسفانه ایران نیز هیچ گونه پرواز مستقیمی به جاکارتا ندارد و شما برای خرید تور جاکارتا و پرواز به این کشور باید از شرکت های خارجی نسبت به خرید تور جاکارتا و بلیط آن اقدام کنید.

بهترین جاذبه های دیدنی و تفریحی شهر جاکارتا

شهر جاکارتا از دو بخش قدیمی و مدرن تشکیل شده است. قطعاً بیش تر جاذبه های گردشگری تاریخی این شهر در بخش قدیمی آن واقع شده اند. در این بخش می خواهیم به معرفی جاذبه های توریستی جاکارتا بپردازیم.

موزه ی ملی جاکارتا یا موزه ی فیل

از جمله جاذبه های گردشگری جاکارتا، موزه ی ملی جاکارتا است که در آن می توانید با فرهنگ و تاریخ این کشور آشنا شوید. نام دیگر این موزه، موزه ی فیل است. چرا که مجسمه ی یک فیل بزرگ در داخل حیاط این موزه قرار دارد.

موزه ی ملی جاکارتا یا موزه ی فیل

پارک آبی تور جاکارتا

در جاکارتا تفریحات آبی بسیاری وجود دارد که شما می توانید در تور  تفریحی جاکارتا از آن ها استفاده کنید. یکی از این تفریحات پارک آبی جاکارتا است که می توانید از سرسره بازی و دیگر وسایل بازی در کنار ساحل لذت ببرید.

پارک رویال آنچول

پارک رویال آنچول نیز از دیگر پارک های جاکارتا است که گردشگران زیادی به آن جا سفر می کنند. در این پارک جشن های بزرگی برپا می شود و تفریحات بسیاری نیز وجود دارد. تمامی امکانات رفاهی در آن وجود داشته و در تور تفریحی جاکارتا می توانید از آن استفاده کند. خلاصه در جاکارتا و حومه ی آن تفریحات بسیار هستند که در تور جاکارتا می توانید از آن ها استفاده کنید.

 از دیگر جاذبه های گردشگری جاکارتا می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • میدان مردکا
  • گالری ملی
  • موزه بانک اندونزی
  • قبرستان جنگ
  • شهر مینیاتوری تامان
  • تامان سوروپاتی
  • لاپانگان بانتنگ
  • موزه باهاری
  • موزه سجا

شما می توانید از همه ی این نقاط گردشگری جاکارتا و حومه آن دیدن کنید. البته جاذبه های توریستی دیگری نیز وجود دارند که در تور توریستی جاکارتا با آن ها بیش تر آشنا خواهید شد.

بهترین مراکز خرید در تور جاکارتا

همان طور که گفتیم مردم اندونزی عاشق خرید هستند و به همین دلیل بازار های بسیار خوب و پر رونقی نیز دارند. در این بخش شما با بهترین مراکز خرید در تور ارزان قیمت جاکارتا آشنا خواهید شد. مهم ترین مرکز خرید اندونزی، مرکز خرید بزرگ اندونزی است که در میدان اصلی شهر واقع شده است. هر آن چه بخواهید در این مرکز خرید یافت می شود. پلازا سنایان نیز از دیگر مراکز خرید جاکارتا است که شما می توانید بهترین برند های لوازم خانگی جهان را در این جا پیدا کنید و محیط بسیار مناسبی برای خرید در تور توریستی جاکارتا می باشد. از دیگر مراکز خرید جاکارتا می توان به پوندوک ایندا، گانداریا سیتی و مال تامان انگرک اشاره کرد.

بهترین مراکز خرید در تور جاکارتا

خرید سوغاتی در شهر جاکارتا

سوغاتی یکی از مهم ترین مسائلی است که در تور جاکارتا باید به آن توجه داشته باشید. در این بخش می خواهیم تعدادی از سوغاتی هایی که در تور جاکارتا می توانید خریداری کنید، را معرفی کنیم. عروسک سنتی وایانگ یکی از سوغاتی های این شهر می باشد دلیل آن هم این است که مردم اندونزی علاقه زیادی به نمایش عروسکی دارند. از دیگر سوغات اندونزی می توان به لباس های سنتی این شهر اشاره کرد که بسیار جالب هستند. شکلات نیز جزء سوغاتی های خوردنی جاکارتا است و در تور جاکارتا می توانید از آن خریداری کنید. از دیگر سوغاتی هایی که در تور جاکارتا می توانید خریداری کنید، می توان به زیور آلات دست ساز، مهر های چاپ روی پارچه، ترشی و منبت کاری اشاره کرد.

غذا های محلی جاکارتا

هر کشوری و شهری برای خود غذا های محلی و خوشمزه ای دارد که ارزش یک بار خوردن را دارد. جاکارتا نیز از این قاعده مستثنی نیست و غذا ها و ادویه های خوش طعمی دارد.

سامبال

یکی از این غذا های خوشمزه که البته بیش تر کاربرد ادویه و سس را دارد، سامبال است. سامبال یک ادویه و سس بسیار تند است که در تمامی غذا ها استفاده می شود.

ساتای

یکی دیگر از غذا هایی که در تور جاکارتا می توانید از خوردن آن لذت ببرید، ساتای است. ساتای نوعی کباب است که از گوشت مرغ یا بز تهیه می شود. در تور جاکارتا خوردن این غذا را از دست ندهید.

ناسی پادانگ

ناسی پادانگ یکی دیگر از غذا های محبوب جاکارتا است که از ماهی و برنج تهیه می شود و با سامبال سرو می گردد.

از دیگر غذا های جاکارتا می توان به باکمی گورنگ، لوپورآیام، باکپائو، گادو گادو، ایکان باکار و باکسو اشاره کرد که در تور جاکارتا می توانید از این غذا ها امتحان کرده و لذت ببرید.

غذا های محلی جاکارتا

اخذ ویزا برای تور جاکارتا

قطعاً شما برای تور جاکارتا نیاز به ویزای اندونزی دارید. یکی دیگر از خدمات تور جاکارتا، تهیه ویزا برای شما می باشد. تمامی مراحل اخذ ویزا توسط شرکت ها و آژانس های مسافرتی انجام می شود و شما تنها برای وقت سفارت و انگشت نگاری باید به سفارت اندونزی بروید. در طول سفر نیز خدمات و امکانات مختلفی برای شما در نظر گرفته خواهد شد.

امکانات و ویژگی های تور جاکارتا

بسته به هزینه ای که برای تور جاکارتا می پردازید، می توانید از امکانات مختلفی بهره مند شوید. در ابتدا شما بلیط رفت و برگشت به جاکارتا را دریافت خواهید کرد. شما هم چنین از بیمه ی مسافرتی نیز بهره مند خواهید شد. علاوه بر این ها اتاقی برای شما در یکی از هتل های خوب جاکارتا رزرو می شود. شما خود می توانید اتاق مورد نظر و هتل دلخواه تان را از لیست پیشنهادی تور جاکارتا انتخاب کنید.

تور های جاکارتا معمولاً به صورت یک هفته ای برگزار می شوند. البته تور های چند روزه جاکارتا نیز موجود می باشند. اگر به دنبال خرید یک تور ارزان هستید. می توانید تور های 3 روزه را رزرو کنید. هزینه های جانبی مختلفی در تور جاکارتا باید بپردازید. این هزینه ها شامل هزینه های اقامت تان در هتل نیز می شود. بخش از هزینه های هتل مانند هزینه ی غذا و رستوران یا استفاده از تاکسی سرویس به صورت اضافه حساب می شوند. هم چنین برای رفتن به برخی جاذبه های گردشگری شما باید هزینه ی بلیط آن ها را بپردازید. از دیگر هزینه هایی که باید در تور جاکارتا بپردازید می توانیم به هزینه ی خرید سوغاتی و دیگر خرید های شخصی تان نیز اشاره کنیم. البته پولی که باید برای حمل و نقل در شهر بپردازید هم نباید فراموش کنید.

نکات مهم درباره سفر به جاکارتا

در سفر به جاکارتا سعی کنید، یک برنامه ریزی دقیق انجام داده و نقشه ی شهر را تهیه کنید. در هنگام خرید بهتر است با فروشندگان چانه بزنید و قبل از سفر مراکز خرید ارزان شهر را پیدا کنید. اگر لیست هزینه و کار های تان را از قبل آماده کنید، کارتان راحت تر خواهد شد. هم چنین بهتر است در هتل های متوسط نظیر هتل های 3 یا 4 ستاره اقامت داشته باشید. در آخر نیز توصیه می کنیم تور جاکارتا را از آژانس های معتبر خریداری کنید.