بلیط هواپیمای ایروان

بلیط هواپیمای ایروان در بین ایرانیان، خواهان زیادی دارد. ایروان(در ارمنی یِرِوان) پهناور ترین شهر ارمنستان و پایتخت این کشور نیز می باشد. ایروان در امتداد رود هزاردان واقع شده است. ایروان را می توان به نوعی مرکز صنعتی، فرهنگی و اداری ارمنستان دانست. ایروان که در سال 2010 به عنوان پایتخت جهانی کتاب برگزید شد، دارای جمعیت بیشتر از 1 میلیون و 200 هزار نفر بوده و مساحتی بالغ بر 223 کیلومتر مربع را در بر می گیرد. ارتفاع ایروان از سطح دریا، 989 متر می باشد.

راهنمای سفر به شهر ایروان

ایروان یکی از مقصد های بسیاری از ایرانیانی است که با بلیط هواپیمای ایروان به آنجا سفر می کنند. این شهر زیبا در دامنه کوه آرارات واقع شده است. مردمی مهمان نواز و خون گرم و فرهنگی غنی، ایروان را به شهری جذاب برای مسافران و گردشگران بدل کرده است. ایروان طی عهدنامه مشهور ترکمن چای از ایران جدا شد.

ایروان را می توان قطب گردشگری کشور ارمنستان نیز نامید. هتل های فراوان، رستوران ها و کلوب های شبانه، پارک های شهری و جاذبه های فراوان دیگر، این شهر را به مقصد بسیاری از گردشگران و مسافران تبدیل کرده است که سالانه با بلیط هواپیمای ایروان، خود را به این شهر زیبا می رسانند. ایروان از جمله مناطق و شهرهای اصلی توریستی ارمنستان می باشد که رشدی متناوب در صنعت گردشگری دارد و سالانه گردشگران زیادی را به سوی خود جذب می کند. ایروان را همچنین می توان یکی از امن ترین شهرهای دنیا نیز دانست. مراکز خرید مشهور که برندهای مطرح دنیا را عرضه می کنند، ایروان را به یک مقصد تجاری نیز برای مسافران تبدیل کرده است.

راهنمای سفر به شهر ایروان

وضعیت آب و هوای ایروان

با توجه به قرار گرفتن کشور ارمنستان در شمال منطقه معتدل و پایین بودن میزان بارندگی در این کشور، ارمنستان آب و هوای قاره ای و خشک دارد. در تابستان توده هوای گرمی که از فلات ایران وزیدن می گیرد به فلات ارمنستان می رسد. دمای هوا در ایروان به فصول سال بستگی دارد. میزان بارندگی در این شهر، خیلی زیاد نیست. دمای هوا در تابستان به حداثکر 27 درجه سانتی گراد می رسد. دمای هوا در فصل زمستان نیز به به میانگین 7 درجه زیر سانتیگراد خواهد رسید.

بهترین زمان برای سفر به ایروان

ارمنستان کشوری با آب و هوایی دلپذیر می باشد که مسافران زیادی برای بازدید از این کشور سفر می کنند. ایروان مقصد نخست بسیاری از این مسافرانی است که با بلیط هواپیمای ایروان به این شهر سفر می کنند. برای اینکه بدانید بهترین زمان برای پرواز به ایروان چه زمانی است، بیشتر از همه عوامل به خودتان بستگی دارد. اگر از طرفداران آب و هوای گرم تابستانی هستید و هوایی مطبوع را می پسندید، در این فصل به ایروان سفر کنید. البته کلا هزینه های ایروان به نسبت شهرهای مشهور دنیا کمتر می باشد، اما این هزینه در فصل های پر مسافر مانند بهار و تابستان افزایش می یابد.

اگر از علاقه مندان به فعالیت های ورزشی زمستانی مانند اسکی هستید و همچنین از سفر در ایام با شلوغی کم لذت می برید، فصل زمستان با بارش برف و فصل سرد مناسب شماست. اما به یاد داشته باشید شاید بعضی اوقات به دلیل بارش برف نتوانید از برخی جاذبه های توریستی تور ایروان بازدید کنید.

اگر دوست دارید که در روزهای طولانی سال، زمان بیشتری را در شهر به بازدید و گردش اختصاص دهید، و در حین حال از شلوغی جمعیت در امان باشید، فصل پاییز، می تواند فصل مناسبی برای سفر به ایروان با بلیط هواپیما ایروان باشد. اصولا در فصولی که مسافران کمتری با هواپیما به ایروان مسافرت می کنند، قیمت بلیط و هزینه محل اقامت در این شهر کاهش خواهد یافت. بنابراین برای انتخاب بهترین زمان پرواز به ایروان، باید علاوه بر علاقه مندی خودتان به هزینه بلیط و محل اقامت نیز توجه داشته باشید.

بهترین زمان برای سفر به ایروان

اطلاعات پرواز و فرودگاه های ایروان

شهر ایروان یکی از کهن ترین شهرهای دنیا بوده که به خاطر برخورداری از جاذبه های فراوان طبیعی و تاریخی، سالانه مسافران زیادی با بلیط هواپیما ایروان به این شهر سفر می کنند. به همین دلیل فرودگاه بین المللی زوارتنوتس، یکی از پر رفت و آمد ترین فرودگاه های ایروان است. در ادامه با فرودگاه های ایروان آشنا خواهیم شد.

فرودگاه زوارتنوتس – این فرودگاه بین المللی در سال 1971 میلادی ساخته شده است. یکی از پر ترددترین فرودگاه های منطقه قفقاز بعد از فرودگاه شهر باکو آذریایجان می باشد. این فرودگاه در 12 کیلومتری غرب ایروان قرار گرفته است و در نزدیکی شهر زوارتنوتس قرار گرفته است.

فرودگاه اربونی – فرودگاه اربونی که یک فرودگاه برای استفاده نظامی و غیر نظامی می باشد در شهر ایروان کشور ارمنستان قرار دارد. این فرودگاه در ارتفاع 899 متری بالاتر از سطح دریا قرار دارد.

بهترین زمان برای رزرو بلیط هواپیمای ایروان

بهترین زمان برای رزرو بلیط هواپیمای ایروان، به شما که خواهان سفر به ایروان هستید، بستگی دارد. قطعا سفر در ایام شلوغ سال، مانند بهار و تابستان، هزینه بیشتری را برای شما به همراه خواهد داشت. چون معمولا با افزایش استقبال، هزینه بلیط هواپیما ایروان و هزینه هتل و محل اقامت افزایش خواهد یافت. اما در فصل هایی که ایام تعطیلات شروع خواهند شد، هزینه بلیط ایروان و هزینه محل اقامت در این شهر کاهش چشم گیری خواهد داشت.

اما از یاد نبرید که بلیط هواپیمای ایروان را 2 یا 3 هفته زودتر از موعد رزرو نمایید. چون معمولا با افزایش استقبال از بلیط هواپیمای ایروان، در روزهای آخر، قیمت بلیط افزایش زیادی خواهد یافت. البته گاهی اوقات بعضی از شرکت های هواپیمایی به دلیل وجود صندلی های خالی در هواپیما، تخفیف های خوبی را به مسافران خواهان بلیط هواپیمای ایروان می دهند. بنابراین در صورت موجود بودن این بلیط ها، بلافاصله نسبت به رزرو آنها اقدام کنید. البته در صورت موجود بودن بلیط چارتر ایروان، هزینه به مراتب کمتری برای پرداخت به نسبت بلیط سیستمی ایروان نیاز خواهید داشت.

مدارک لازم برای رزرو بلیط هواپیمای ایروان

  • باید کپی تمامی مدارک تان مانند ویزا، گذرنامه، و اصل و کپی بلیط هواپیمای ایروان را همراه خودتان داشته و به فرودگاه و مسئولین فرودگاهی تقدیم نمایید.
  • حتما قبل از مراجعه به فرودگاه، فیش عوارضی خروج از کشور را پرداخت کرده باشید.
  • گذرنامه تان باید معتبر باشد، معتبر به این معنی که از تاریخ ورود تان به ایروان، می بایست حداقل 6 ماه اعتبار داشته باشد.
  • به یاد داشته باشید برای سفر به ایروان با بلیط هواپیمای ایروان، می بایست حتما قبلا ویزای کشور ارمنستان را تهیه کرده باشید.
  • باید هنگام رزرو بلیط هواپیمای ایروان، دقت کنید که نام و نام خانوادگی که برای خرید بلیط هواپیما وارد می کنید با نام و نام خانوادگی روی گذرنامه مطابقت داشته باشد، چون در غیر این صورت، باعث ایجاد مشکلاتی در فرودگاه خواهد شد.

مدارک لازم برای رزرو بلیط هواپیمای ایروان

معرفی شرکت های هواپیمایی جهت خرید بلیط ایروان

برای سفر به ایروان، با بلیط هواپیمای ایروان می بایست به نوع پروازتان نیز دقت کافی داشته باشید. کلا دو نوع پرواز داریم. پرواز مستقیم و پرواز غیر مستقیم.

پرواز مستقیم به پروازی گفته می شود، که هواپیما بدون توقف در شهر ثالثی، مستقیما به شهر مقصد پرواز خواهد کرد.

اما پرواز غیر مستقیم، در شهر ثالثی به زمین خواهد نشست، و دوباره به سمت مقصد پرواز خواهد کرد. ایروان نیز از آن جمله شهرهایی می باشد که برای رفتن به این شهر با بلیط هواپیمای ایروان، می توانید از هر دو نوع پرواز استفاده کنید. شرکت های زیادی در این مسیر فعال هستند، اما اگر زمان پرواز برایتان اهمیت دارد، باید دقت بیشتری به نوع پروازتان داشته باشید. در ادامه به شرکت های فعال در این مسیر خواهیم پرداخت و زمان تقریبی برای پرواز به این شهر را بررسی خواهیم کرد.

شرکت Mahan Air که یکی از شرکت های فعال ایرانی در این مسیر است. زمان پرواز از تهران تا ایروان تقریبا 1 ساعت و 40 دقیقه می باشد. شرکت Aeroflot که یکی از شرکت های فعال روسیه ای در این مسیر است. این شرکت پرواز غیر مستقیم به ایروان دارد. زمان پرواز به دلیل فرود در مسکو روسیه، به تقریبا 11 ساعت و گاهی اوقات 27 ساعت می رسد. شرکت Austrain که یکی از شرکت های فعال اتریشی در این مسیر است. این شرکت پرواز غیر مستقیم به ایروان دارد. زمان پرواز به دلیل فرود در وین اتریش، به تقریبا 11 ساعت و گاهی اوقات 25 ساعت می رسد.

البته بعضی از شرکت ها نیز با مشارکت هم در پرواز های مشهور به چند ایرلاین، مسافران را به ایروان می رسانند. برای مثال شرکت های هواپیمایی Emirates با همکاری Flydubai ابتدا مسافران را از تهران به سمت دبی امارات متحده عربی برده، و سپس به سمت ایروان پرواز می کنند. زمان تقریبی این پرواز 13 ساعت می باشد.

پرواز دیگری از نوع چند ایرلاین متشکل از شرکت های هواپیمایی Buta Airways و Azerbaijan Airlines با همکاری شرکت SY Airlines مسافران را ابتدا از تهران به سمت باکو آذربایجان برده و سپس هواپیما به مقصد مسکو و در نهایت به ایروان پرواز می کند. مدت زمان پرواز این سفر نیز، تقریبا 17 ساعت و نیم می باشد. دقت داشته باشید پرواز های غیر مستقیم و پرواز های با همکاری چندین شرکت که به چند ایرلاین مشهور هستند، معمولا هزینه و زمان بیشتری به نسبت پرواز مستقیم تهران به ایروان می طلبند.

قیمت بلیط هواپیمای ایروان در فصل های مختلف سال

قیمت بلیط هواپیما ایروان به عوامل مختلفی بستگی دارد. اگر از علاقه مندان سفر به ایروان در فصل تابستان و بهار باشید، طبعا به دلیل افزایش استقبال مسافران از مسافرت به ایروان، باید هزینه بیشتری برای بلیط هواپیمای ایروان پرداخت کنید. اما اگر خواهان پرداخت هزینه کمتری هستید، می توانید در سایر فصول، که مسافرین و گردشگران کمتری از ایروان دیدن می کنند، بلیط هواپیما ایروان را تهیه نمایید.

قیمت بلیط هواپیمای ایروان در فصل های مختلف سال

قیمت بلیط هواپیمای ایروان در فصل بهار

قیمت بلیط هواپیمای ایروان در فصل بهار از 850 هزار تومان پرواز مستقیم شروع شده و تا حداکثر 11 میلیون و 600 هزار تومان نیز خواهد رسید. باید توجه داشته باشید که قیمت های بالا از نوع اکونومی یا ارزان قیمت می باشند. در نتیجه قیمت بلیط های فرست کلاس و بیزنس کلاس به مراتب نسبت به بلیط اکونومی، گران قیمت تر هستند. چون خدمات ارائه شده در بلیط های بیزنس کلاس و فرست کلاس، به نسبت بلیط اکونومی بیشتر و بهتر می باشد.

قیمت بلیط هواپیمای ایروان در فصل تابستان

قیمت بلیط هواپیمای ایروان در فصل تابستان افزایش می یابد. قیمت بلیط هواپیمای ایروان در فصل تابستان از 720 هزار تومان پرواز مستقیم شرکت هواپیمایی ماهان شروع می شود، و به 11 میلیون تومان نیز می رسد. معمولا بلیط هایی که از نوع پرواز غیر مستقیم بوده و چند ایرلاینه هستند، بسیار گران قیمت تر می باشند.

قیمت بلیط هواپیمای ایروان در فصل پاییز

قیمت بلیط هواپیمای ایروان در فصل پاییز که از موج مسافرین کاسته می شود، به نسبت فصول تابستان و بهار کاهش می یابد. اما فاکتور اصلی تعیین قیمت، نوع پرواز می باشد. بیشتر پرواز ها از نوع چند ایرلاین بوده که بازه حداقلی 2 میلیون و 500 هزار تومانی تا 12 میلیون تومانی را در بر میگیرد.

قیمت بلیط هواپیمای ایروان در فصل زمستان

قیمت بلیط هواپیمای ایروان در فصل زمستان به کمترین حد خود می رسند. البته زمانی که پرواز از نوع مستقیم تهران به ایروان باشد، این کاهش قیمت محسوس خواهد بود. اما برای پروازهای مشترک شرکت های هواپیمایی، تفاوت چندانی نخواهد کرد. قیمت بلیط در این فصل از 2 میلیون و 500 هزار تومان شروع خواهد شد و تا 11 میلیون تومان نیز خواهد رسید.

تفاوت بلیط چارتری و سیستمی ایروان

عامل دیگری که در تعیین نرخ بلیط هواپیمای ایروان نقش دارد، نوع بلیط می باشد. بلیط های سیستمی معمولا قیمت بیشتری دارند با این حال شما خواهید توانست که آنها را کنسل کنید، اما بلیط چارتری ایروان، با قیمت های خیلی کمتر، معمولا قابلیت کنسل کردن را ندارند و درصورت اینکه بتوانید بلیط چارتری را کنسل کنید، با جریمه سنگینی روبرو خواهید شد.

عامل دیگر برای تعیین قیمت بلیط هواپیمای ایروان، نوع بلیط می باشد. بلیط های اکونومی، قیمت به مراتب ارزان قیمت تری دارند، ولی بلیط فرست کلاس و بیزنس کلاس، با توجه به خدماتی که به مسافران می دهند، قیمت به مراتب بیشتری دارند. بنابراین هنگام رزرو بلیط هواپیمای ایروان به تمامی موارد بالا باید توجه کنید.

در ادامه قیمت بلیط هواپیمای ایروان را در فصول مختلف آورده ایم.

نکات مهمی که باید در زمان اقامت در ایروان بدانید

  • هنگامی که با بلیط هواپیمای ایروان به این شهر سفر کردید، حتما پول نقد این کشور را که درام است، همراه خود داشته باشید. بیشتر مراکز و فروشگاه های ایروان، خرید و فروش شان را با درام انجام می دهند. اما شما می توانید با خیالی راحت در مراکز تبادل ارز، پول تان را معاوضه کنید.
  • در ایروان، مجبور نیستید که به پیش خدمت ها یا گارسون ها، پولی بابت خدمت شان پرداخت کنید. معمولا پولی را که به ازای غذای تان در رستوران پرداخت می کنید، تمامی موارد را شامل می شود.
  • در صورت استفاده از تاکسی در ایروان، پول خرد همراه خودتان داشته باشید.
  • احترام به قوانین خاص این منطقه را از یاد نبرید. احترام به قوانین هر کشوری، جزو واجبات مسافرت به آن منطقه می باشد.
  • در هنگام خرید، فروشنده ممکن است که به اصرار از شما بخواهد تا تمامی اجناس را به شما معرفی کرده و شما را به خرید آنها راضی کند. در صورتی که با این رفتار فروشنده ها مواجه شدید، با متانت و به آرامی، به فروشنده بگویید که مایل نیستید جنس دیگری خریداری نمایید.
  • هیجان انگیزترین قسمت سفر با بلیط هواپیمای ایروان به این شهر، خرید از این شهر زیبا با فروشگاه های متنوع است. شما می توانید در صورت نیازتان اجناس اصل و با کیفیت را از فروشگاه های ایروان خریداری نمایید و یا اجناس ارمنستانی ارزان قیمت را بخرید.