بلیط هواپیمای باتومی

علاقه مندان و گردشگران سفر به پایتخت گردشگری گرجستان، باتومی، می توانند اطلاعات کامل و جامعی را در این مقاله در رابطه با موضوعاتی چون معرفی شهر بزرگ باتومی، تهیه بلیط هواپیمای باتومی، آب و هوا و جغرافیای این شهر، بهترین زمان سفر به باتومی، اطلاعات لازم در رابطه با نحوه رزرو بلیط باتومی، قیمت بلیط هواپیمای باتومی در فصل های مختلف، اطلاعات کامل در رابطه با فرودگاه شهر باتومی، فرهنگ و آداب و رسوم مردم باتومی و … به دست آورند.

آشنایی با شهر باتومی

باتومی پس از تفلیس، پایتخت گرجستان، بزرگ‌ترین شهر کشور گرجستان به شمار می آید. کشور گرجستان در یک قرن گذشته با پیشرفت صنعتی چشمگیری همراه بوده است به گونه ای که می توان در قسمت های مختلف و گوشه و کنار این کشور نشانه های بسیاری از مدرنیته و زندگی اروپایی را مشاهده کرد. در سفر خود به شهر باتومیِ کشور گرجستان با مناظر بی نظیری از طبیعت و سازه های انسانی در این شهر رو به رو خواهید شد. معماری ها و سازه های فوق العاده و پیشرفتهِ این شهر در کنار بازسازی های حیرت انگیز آثار باستانی شهر باتومی شما را حیرت زده خواهند کرد. قدمت شهر باتومی به سال ها پیش از میلاد مسیح برمی گردد و از آن زمان تا کنون شهر استراتژیک و مهم باتومی، حکومت ها و دوره های بسیاری را به خود دیده است. کلمه باتومی برگرفته از کلمه یونانی بوتاس می باشد که در لغت به “عمیق” ترجمه می شود.

پیشرفت رو به جلوی این کشور و سرعت بالای مدرنیته شدن آن، در کنار طبیعت زیبا و بکر باتومی سبب شده تا افراد بسیاری از کشورهای آسیایی، اروپایی و سرتاسر دنیا این شهر را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب کنند. زبان مردم شهر باتومی و کشور گرجستان زبان گرجی قفقازی است و مردم محلی به این زبان با یکدیگر صحبت می کنند. باتومی طبق آخرین گزارش ارائه شده و سرشماری، جمعیتی کمتر از 127 هزار نفر دارد که در مساحت 70 هزار کیلومتری این شهر پراکنده اند. قابل توجه است که میزان جنایت در این کشور بسیار پایین بوده و در نتیجه در سفر به این شهر برای گذران اوقات فراغت و به ویژه شب هنگام، هیچ مشکلی نخواهید داشت. قرار گیری شهر باتومی در کنار دریای سرخ سبب شده تا این شهر بندری یکی از مهم ترین بنادر کشور گرجستان نیز به شمار آید. اقتصاد عمده شهر باتومیِ کشور گرجستان بر پایه صنعت توریستی و گردشگری آن می باشد و وجود بنادر و صنایع کشتیرانی نیز در مقام دوم، صنعت و اقتصاد این شهر را به عهده گرفته اند. دین ۷۰ درصد مردم گرجستان را مسیحیت تشکیل می دهد و مردم گرجستان مسیحی ارتدکس می باشند. پس از مسیحیت، در مقام دوم، دین اسلام بیش ترین جمعیت این کشور را تشکیل می دهند.

آشنایی با شهر باتومی

فرهنگ مردم شهر باتومی

اکنون پس از تهیه بلیط هواپیمای باتومی و انجام اقدامات لازم جهت سفر به این شهر مناسب است که با فرهنگ مردم باتومی بیشتر آشنا شوید تا در این شهر به مشکل برنخورید و بتوانید از لحظات خود در این شهر بیشتر استفاده کنید و لذت ببرید. در کشور گرجستان و شهر باتومی نیز چون بسیاری از شهرها و کشورهای دیگر، افراد مسن و بزرگ خاندان از جایگاه ویژه ای برخوردار هستند و دیگر اعضای خانواده احترام بسیاری برای بزرگان قائل می شوند. هیچ گاه افرادی را که نمی شناسید با اسم کوچک صدا نکنید، آدابی که در بسیاری از مناطق هم چنین در ایران و کشورهای همسایه نیز مرسوم است و مردم کسانی را که نمی شناسند با اسم کوچک صدا نمی کنند. در صورتی که توسط یک گرجستانی و اهالی شهر باتومی به منزل آن ها دعوت شدید، یک هدیه و یادگاری به رسم احترام با خود به همراه داشته باشید. مردم این شهر نیز هدیه دادن را در روزهای خاص، تولدها و میلاد مسیح انجام می دهند. توجه داشته باشید که در بین اهالی باتومی تعداد گل فرد، میمون و مبارک می باشد و در صورتی که قصد گل هدیه دادن به اهالی باتومی را دارید تعداد را فرد انتخاب کنید.

در میهمانی به میزبانی اهالی باتومی در هنگام صرف غذا، غذا را به آرامی و با آرامش میل نمایید و در خوردن غذا عجله نکنید. در هنگام خوردن غذا مناسب تر است غذایی در بشقاب باقی نماند تا میزبان از پذیرایی شما لذت ببرد. هم چنین در صورتی که خودتان اقدام به پر کردن مجدد بشقابتان نمایید میزبان بسیار خوشحال خواهد شد.

در این کشور معمولاً ازدواج جوانان تنها با مراسمات مذهبی شکل می گیرد و آنان تمایلی به ثبت محضری و رسمی کردن ازدواج های خود در مراجع حقوقی ندارند. این اقدام سبب می شود که جوانان تنها در زمان جدایی و طلاق برای تقسیم اموال و انجام اقدامات لازم، اندکی با مشکل روبه رو شوند، در غیر این صورت هیچ مشکلی برای زوج های جوان پیش نخواهد آمد. نکته جالب توجه دیگر سن ازدواج در این شهر و به طور کلی کشور گرجستان است، جوانان این کشور در دوره دانشگاه و در بازه زمانی ۲۰ تا ۲۵ سالگی ازدواج می کنند و ازدواج های بیشتر از ۳۰ سال تقریباً در باتومی نادر است.

آب و هوای شهر باتومی

آب و هوای شهر باتومی، مرطوب و نیمه گرمسیر به شمار می آید و در طول سال آب و هوای این منطقه تحت تأثیر جریانات هوایی که از سمت دریای سرخ وارد این شهر می شود، می باشند. میانگین دما در تابستان ۲۲ درجه و در زمستان ۷ درجه سانتی گراد می باشد که این موضع نشان دهنده معتدل بودن و مناسب بودن دما در تمام طول سال برای شهر باتومی است. باتومی به علت قرار گیری در کنار دریا و بهره مندی از کوهستان های بلند دارای انواع مختلف پوشش گیاهی و دارای طبیعتی بسیار بی نظیر و منحصربه‌فرد می باشد. وجود این عوامل سبب می شود تا مسافران بسیاری اقدام به خرید بلیط هواپیمای باتومی نمایند و به باتومی سفر کنن. این شهر در تمام طول سال مقصد مناسبی برای گردشگران و مسافران به شمار می آید و مسافران تور باتومی می توانند از حداکثر پتانسیل موجود در این شهر استفاده کنند.

بهترین زمان سفر به باتومی

اگر در حال برنامه ریزی برای سفر و رزرو بلیط باتومی هستید بهتر است زمان سفر خود را در ایامی که در ادامه اشاره می شود برنامه ریزی کنید تا سفر به یادماندنی در شهر باتومی برای خود رقم بزنید. در صورتی که قصد سفر و تهیه بلیط باتومی در فصل بهار را دارید، بلیط هواپیمای باتومی خود را برای اواخر فرودین تا اواسط خرداد رزرو و خریداری کنید. در این مدت هوای آفتابی و بارش کمتری در انتظار شما خواهد بود و می توانید از امکانات و تفریحات ساحلی این شهر به خوبی استفاده کنید. لذت قدم زدن در خیابان ها و سرو غذا در کافه و رستوران های روباز باتومی در این ایام برای گردشگران و مسافران بسیار دلپذیر و لذت بخش خواهد بود.

بهترین زمان سفر به باتومی

فرودگاه بین المللی شهر باتومی

در ۲ کیلومتری جنوب شهر باتومی، فرودگاه بین المللی باتومی قرار گرفته است که یکی از مهم ترین فرودگاه های کشور گرجستان نیز به شمار می آید. این فرودگاه بزرگ و مجهز، ظرفیت پذیرش بیش از 600 هزار نفر مسافر را در سال دارد و در سال های گذشته با پیشرفت شگرفی در افزایش مسافر همراه بوده است. در پایانه این فرودگاه برای رفاه حال مسافران و گردشگران ایستگاه های و پایانه های اتوبوس و تاکسیرانی مستقر شده اند که امکان جا به جایی مسافران به نقاط مختلف شهر باتومی و شهرهای اطراف را امکان پذیر می سازد. فاصله و مسافت هوایی شهر باتومی تا تهران، پایتخت ایران، ۱۳۹۸ کیلومتر می باشد که مدت زمان پرواز مستقیم و بدون توقف بین این دو شهر نزدیک به ۸۰ دقیقه گزارش شده است. اگر چه مدت زمان پرواز متأثر از عوامل گوناگونی چون آب و هوا، نوع ایرلاین، شهر مبدأ در ایران، نوع صندلی و دیگر فاکتورها می تواند متفاوت و متغیر باشد.

معرفی شرکت های هواپیمایی جهت خرید بلیط باتومی

شرکت های هواپیمایی مختلفی در طول سال پروازهای تهران به باتومی و بلیط هواپیمای باتومی را ارائه می دهند که از جمله آن ها می توان به ایرلاین امارات، ایران ایر، فلای دبی، تورکیش ایرلاین، S7 ایرلاین، belovia، اطلس گلوبال و ural ایرلاین اشاره کرد.

بهترین زمان برای خرید و رزرو بلیط هواپیمای باتومی

با توجه به پلن و برنامه سفر خود می توانید اقدام به رزرو اینترنتی بلیط هواپیمای باتومی و خرید بلیط باتومی در زمان مورد نظرتان نمایید. جهت رزرو بلیط باتومی مناسب تر است که این عمل را تا روزهای پایانی به تعویق نیندازید. بلافاصله پس از رزرو و تهیه بلیط هواپیمای باتومی به سفارت گرجستان واقع در تهران، خیابان پاسداران، گلستان دوم و پلاک ۹۲ مراجعه نمایید تا اقدامات لازم را جهت اخذ ویزای گرجستان به انجام برسانید و در سفر خود به مشکل برنخورید. برای تهیه و رزرو بلیط هواپیمای باتومی، داشتن گذرنامه از الزامات سفر می باشد که باید مدت اعتبار آن متناسب با برنامه سفر و تاریخ بازگشت درج شده در بلیط باتومی باشد.

تابستان ها در شهر باتومی گرم و خشک است و آب و هوای آن برای سفر خیلی مناسب نیست، اگر چه مسافران زیادی به خاطر تعطیلات تابستان به باتومی سفر می کنند و شما می توانید خیل عظیم جمعیت در باتومی را در این زمان مشاهده کنید. باتومی به علت نزدیکی به دریا در تابستان ها با رطوبت بالایی همراه می شود که ممکن است سفر را اندکی سخت کند. توجه داشته باشید که تهیه بلیط هواپیمای باتومی و سفر در فصل تابستان به مناطق کوهستانی با تور گرجستان می تواند دل انگیز و مطلوب باشد.

قیمت بلیط هواپیمای باتومی در فصل های مختلف سال

پاییز بهترین زمان برای رزرو بلیط هواپیمای باتومی و سفر به باتومی می باشد. پاییز در باتومی با کاهش دما و هوای خنک همراه می شود. می توانید در این فصل در هوای آزاد قدم زده و از جاذبه های تفریحی شهر باتومی دیدن نمایید و از هوای دل انگیز و خنک آن لذت ببرید. زمستان ها در باتومی هوا رو به سردی می گذارد و کاهش دما گاهی به زیر صفر درجه سانتی گراد در این شهر می رسد. سفر به باتومی برای علاقه مندان به هوای سرد و زمستانی نیز زمان مناسبی می تواند باشد.

قیمت بلیط هواپیمای باتومی در فصل های مختلف سال

نکات مهم در تهیه بلیط هواپیمای باتومی

برای سفر با تور باتومی، پس از تهیه بلیط هواپیمای باتومی، اقدام به دریافت بیمه مسافرتی و رزرو هتل در شهر مقصد نمایید چرا که این موارد را در سفارت گرجستان برای صدور ویزا از شما درخواست خواهند کرد. بهتر است هرچه زودتر پس از تهیه بلیط باتومی،  برای سفارت اقدام کنید چرا که برای صدور ویزا و دریافت آن مدت زمان چند هفته ای، صدور ویزا به طول خواهد انجامید.

جشن ها و فستیوال های شهر باتومی

هرساله در شهر باتومی گرجستان جشنواره فیلم باتومی با حضور بسیاری از کشورها از جمله ایران، در این شهر برگزار می شود که تاریخ برگزاری آن مصادف با شهریورماه و در تابستان می باشد. مسافران شهر باتومی در سفر به این شهر در فصل تابستان می توانند در کنار جاذبه ها و تفریحات این شهر، از فیلم های جشنواره نیز دیدن کرده و لذت شرکت در جشنواره بین المللی را تجربه کنند.

تابستان های این شهر سرشار از جشنواره ها و برنامه های متنوع برای مسافران و گردشگران است، به طوری که در تمام ایام تابستان و در آخر هفته های شهر باتومی، انواع مختلف کنسرت ها، رقص های محلی و برنامه های مفرح و متنوع دیگر برای گردشگران تدارک دیده شده است تا یکی از بهترین سفرهای زندگی خود را در این شهر تجربه کنند. برگزاری جشن و کنسرت جاز در باتومی یکی دیگر از پرطرفدارترین مراسم های این شهر است که بسیاری از هنرمندان جاز و موسیقی جاز به این فراخوان دعوت شده و به جشن و پای‌کوبی می پردازند.

جشن ها و فستیوال های شهر باتومی

جاذبه های دینی و تفریحی شهر باتومی

پس از خرید بلیط هواپیمای باتومی، دغدغه مسافران اطلاع از مکان ها و جاذبه های دیدنی شهر می باشد. در سفر به باتومی یکی از جذاب ترین قسمت ها بازدید از جاذبه های و مکان های دیدنی و تاریخی این شهر است. مسافران پس از تهیه بلیط هواپیمای باتومی و سفر به این شهر به سراغ جاذبه هایی چون: تله کابین باتومی، دلفیناریوم باتومی، باغ ملی گیاه شناسی، بلوار قدیمی و زیبای باتومی با طول ۷ کیلومتر، میدان پیازا، میدان اروپا، برج الفابت باتومی، مجسمه عشق در ورودی شهر باتومی و بسیاری دیگر از جاذبه های این شهر می پردازند. دیدن هر یک از این بناها از نزدیک و فهمیدن تاریخچه و اطلاعات مربوط به آن ها می تواند جذاب و به یادماندنی باشد.