بلیط هواپیمای اندونزی

یکی از مهم ترین نکاتی که در سفر به اندونزی باید به آن توجه کرد، تهیه بلیط هواپیمای اندونزی است. اگر شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که قصد سفر به اندونزی برای کار، تجارت، گردشگری، تحصیل و … را دارید این مطلب را دنبال کنید تا شما را با این کشور، جاذبه های آن و نکاتی در مورد اقامت در اندونزی و همچنین تهیه بلیط اندونزی آشنا کنیم.

درباره کشور اندونزی

اندونزی یکی از کشورهای بسیار جذاب و محبوب در بین مردم است که از جزایر زیادی تشکیل شده است. شما با سفر به اندونزی می توانید تجربه های شگفت انگیزی را بدست آورید. این کشور برای هر سلیقه ای دارای جاذبه های گردشگری است به گونه ای که افراد مختلف را به خود جذب می کند. طبیعت زیای این کشور، آتشفشان های جزیره بالی، پایتخت زیبای آن یعنی جاکارتا و … همه و همه شما را با تجربه های زیادی رو به رو می کنند. اندونزی یکی از کشورهای ارزان است که برای سفر به آن نیاز به صرف هزینه های کلان نخواهید داشت. این کشور دارای اقامتگاه های شیک و در عین حال مقرون به صرفه است که برای کسانی که به دنبال یک سفر ارزان و جذاب هستند، پیشنهاد بسیار خوبی است. ما در این مطلب شما را با اطلاعاتی درباره اندونزی آشنا می کنیم تا کسانی که قصد تهیه بلیط اندونزی را دارند این اطلاعات را مد نظر قرار دهند.

در کشور اندونزی اکثر ارزهای معتبر در جهان از جمله دلار استرالیا، دلار آمریکا، رینگت مالزی و یورو در بین تجار داد و ستد می شوند. اما در واقع واحد پول در اندونزی روپیه اندونزی است که برای انجام امور کاری، تحصیلی و … از این پول استفاده می شود. کسانی که قصد تهیه بلیط هواپیمای اندونزی و سفر به این کشور را دارند می توانند ارز خود را در این کشور تعویض کنند.

درباره کشور اندونزی

آب و هوای کشور اندونزی

برای کسانی که قصد تهیه بلیط هواپیمای اندونزی را دارند، داشتن اطلاعاتی درباره شرایط آب و هوایی این کشور می تواند قابل اهمیت باشد. این کشور به طور کلی دارای آب و هوای گرم و استوایی یا به عبارتی گرم و خشک است. کسانی که به این کشور سفر می کنند باید بدانند که در کشور اندونزی تغییرات فصل، زیاد محسوس نیست و در طول سال غالباً هوا گرم و شرجی بوده و گاهاً با باران هایی همراه است. به طور کلی در این کشور شاهد دو فصل خواهید بود:

  • فصل خشک که از اوایل آوریل تا اکتبر است.
  • فصل بارانی که از نوامبر تا مارس ادامه می یابد.

بارش باران در فصل های موسمی این کشور باعث شده که اکثر مردم به شغل کشاورزی روی بیاورند.

بهترین زمان سفر به اندونزی

اگر قصد سفر به اندونزی و تهیه بلیط اندونزی را دارید باید اطلاعاتی در رابطه با این کشور نیز داشته باشید که در سفر به شما کمک کند. کسانی که قصد دارند برای تفریح یا گردشگری به این کشور سفر کنند باید بدانند که بهترین زمان برای سفر به اندونزی در فصل خشک سال یعنی بین ماه های ژوئن تا سپتامبر است. بنابراین اگر شرایط آب و هوایی در تهیه بلیط هواپیمای اندونزی برای شما اهمیت دارد حتماً به این اطلاعات در زمان رزرو بلیط هواپیمای اندونزی توجه کنید.

اطلاعات پرواز و فرودگاه های اندونزی

یکی از فرودگاه های بین المللی اندونزی فرودگاه سوئکارنو-هتا است. این فرودگاه که در شهر جاکارتا پایتخت کشور اندونزی قرار دارد، یکی از شلوغ ترین و پر رفت و آمدترین فرودگاه های این کشور است که هر روز میزبان مسافران زیادی از سراسر دنیا است.

مدارک مورد نیاز برای رزرو بلیط هواپیمای اندونزی

همانطور که می دانید برای سفرهای خارجی از جمله سفر به اندونزی دیگر نمی توان به راحتی سفرهای داخلی عمل کرد. در این سفرها به مدارک معتبری نیاز است که هر فرد قبل از رزرو بلیط اندونزی باید این مراحل و اقدامات قانونی را انجام دهد تا در زمان پرواز در فرودگاه با مشکلی مواجه نشود. اول اینکه باید بدانید همراه داشتن کارت شناسایی معتبر و بلیط هواپیما در فرودگاه برای هر شخص الزامی است. در کنار این مدارک شما باید برای سفر به اندونزی گذرنامه معتبر هم همراه داشته باشید. این گذرنامه باید حداقل 6 ماه تا پایان اعتبار آن باقی مانده باشد تا شما بتوانید بوسیله آن به اندونزی سفر کنید.

یکی دیگر از مدارک مورد نیاز برای سفر به اندونزی، داشتن ویزای این کشور است که برای تهیه ویزا باید به سفارت خانه کشور مورد نظر مراجعه کرده و مراحل مربوط به درخواست ویزا را انجام دهید. دقت کنید که در برخی موارد تهیه ویزا ممکن است وقت زیادی از شما بگیرد. بنابراین حداقل یک ماه قبل از سفر خود برای دریافت ویزا اقدام کنید. برای پروازهای خارجی سعی کنید حداقل 2 تا 3 ساعت قبل از پرواز در فرودگاه مورد نظر حضور پیدا کنید تا کارهای مربوط به تهیه بلیط انجام شود. مخصوصاً کسانی که بار دارند باید بدانند که کانتر فرودگاه معمولاً 1 ساعت قبل از پرواز بسته می شود. بنابراین از قبل برای کارهای فرودگاه و تهیه بلیط هواپیمای اندونزی برنامه ریزی کنید تا در فرودگاه با مشکلی مواجه نشوید.

مدارک مورد نیاز برای رزرو بلیط هواپیمای اندونزی

معرفی شرکت های هواپیمایی جهت خرید بلیط اندونزی

همانطور که می دانید در ایران شرکت های هواپیمایی مختلفی وجود دارند که در شهرهای مختلف در حال فعالیت هستند. کسانی که قصد تهیه بلیط هواپیمای اندونزی را دارند و نوع ایرلاین ارائه دهنده پرواز برای آن ها اهمیت دارد، باید بدانند که در حال حاضر شرکت های هواپیمایی مختلفی مانند ایر آسیا، قشم ایر، هواپیمایی الاتحاد، امارات، ترکیش، قطر و عمان ایر برای سفر به این کشور در حال فعالیت هستند. همانطور که می دانید ایرلاین های مختلف خدمات متفاوتی را به مسافران خود ارائه می دهند و همین عامل تأثیر زیادی بر روی قیمت بلیط اندونزی دارد. شما می توانید در زمان تهیه بلیط هواپیما اندونزی از ایرلاین مورد نظر خود برای پرواز به این شهر استفاده کنید و از مزایایی که این ایرلاین در اختیار شما قرار می دهد بهره مند شوید.

انواع بلیط هواپیمای اندونزی

همانطور که می دانید بلیط ها به طور کلی به چند دسته تقسیم می شوند. ما در این قسمت به معرفی دو دسته از معروف ترین و پرکاربردترین بلیط ها یعنی  بلیط های سیستمی و بلیط های چارتری یا همان لحظه آخری می پردازیم. ما در این قسمت قصد داریم شما را با این دو نوع بلیط آشنا کنیم تا در زمان رزرو بلیط اندونزی با آگاهی بیشتری بلیط اندونزی خود را انتخاب کنید.

بلیط هواپیمای اندونزی (سیستمی)

یکی از پرکاربردترین بلیط هایی که امروزه در دسترس مردم قرار گرفته است، بلیط های سیستمی هستند. اگر شما هم قصد تهیه بلیط هواپیمای اندونزی از نوع سیستمی را دارید باید با قوانین مربوط به این نوع بلیط آشنا شوید. بلیط های سیستمی یک دسته از بلیط های مورد استفاده در آژانس های هواپیمایی هستند که توسط شرکت های هوایی صادر می شوند. نکته ای که باید بدانید این است که نرخ این بلیط ها تحت هیچ شرایطی تغییر نمی کند. یعنی شما بلیط اندونزی از نوع سیستمی را به هر طریقی که تهیه کنید قیمت آن یکسان است. بلیط های سیستمی قابل استرداد هستند و می توانید در زمان های مختلفی قبل از پرواز آن را کنسل کنید. البته مقداری از هزینه بلیط بابت جریمه از حساب شما کم شده و باقی به حساب شما بازگردانده می شود. یکی از راه های تهیه بلیط هواپیمای اندونزی استفاده از بلیط های سیستمی است.

مزایای بلیط سیستمی اندونزی

بلیط های سیستمی دارای مزایایی است که باعث محبوبیت آن در بین انواع بلیط های موجود می شود. برخی از مزایای بلیط های سیستمی شامل موارد زیر هستند:

  • شما می توانید بلیط های سیستمی را در فاصله های طولانی از زمان پرواز رزرو کنید.
  • این بلیط ها قابل کنسل کردن هستند.
  • بلیط های سیستمی برای خردسالان در محدوده سنی بین 2 تا 12 سال به صورت نیم بها هستند.
  • در بلیط های سیستمی تنوع ایرلاین بیشتری برای شما در نظر گرفته می شود.

بلیط هواپیمای اندونزی (سیستمی)

بلیط هواپیمای اندونزی (چارتری)

یکی دیگر از پرفروش ترین بلیط های موجود در آژانس های هواپیمایی بلیط های چارتری هستند. شما می توانید برای تهیه بلیط هواپیمای اندونزی از بلیط های چارتری استفاده کنید. البته این بلیط ها هم قوانین مربوط به خود را دارند که باید قبل از رزرو بلیط اندونزی به این قوانین دقت شود.

بلیط های چارتری به بلیط های لحظه آخری هم معروف اند و علت محبوبیت آن ها قیمت مناسبی است که دارند. دلیل اصلی ارزان بودن بلیط های چارتری این است که این بلیط ها در زمان هایی نزدیک به زمان پرواز به فروش می رسند. چارتر کننده، این بلیط ها را با قیمتی پایین تر از قیمت اصلی به مسافران عرضه می کند. اگر شما هم قصد تهیه بلیط هواپیمای اندونزی از نوع چارتری را دارید باید در زمان های مختلف سایت ها را چک کنید تا بلیط اندونزی از نوع چارتری آن هم با قیمت مناسب پیدا کنید. البته لازم به ذکر است که بلیط های چارتری به همان اندازه که ارزان هستند، دارای محدودیت هایی هم هستند که شخص خریدار باید از این محدودیت ها اطلاع داشته باشد. یکی از این محدودیت ها این است که بلیط های چارتری قابل استرداد نیستند.

مزایای بلیط چارتری اندونزی

در بخش قبلی گفتیم که بلیط چارتری اندونزی دارای محدودیت هایی است. البته این نوع بلیط اندونزی مزایایی هم دارد که این مزایا باعث پرفروش بودن و محبوبیت این بلیط ها در بین مردم شده است. یکی از مزایای بلیط های چارتری این است که با قیمتی کمتر از بلیط های سیستمی به مسافران عرضه می شوند. بنابراین کسانی که زمان کافی برای سفر به اندونزی دارند و در رابطه با تهیه بلیط هواپیمای اندونزی محدودیتی ندارند، می توانند در زمان های مختلف بلیط های چارتری این کشور را بررسی کنند تا بتوانند بهترین بلیط را برای سفر خود تهیه کنند. یکی دیگر از مزایای بلیط های چارتری این است که در فصل های پر رفت و آمد که بلیط های سیستمی زود به فروش می رسند، شما می توانید از بلیط های چارتری برای تهیه بلیط هواپیما اندونزی استفاده کنید. هرچند ممکن است در این شرایط بلیط ها با قیمت بالاتری به فروش برسند.

قیمت بلیط هواپیمای اندونزی

درباره قیمت بلیط هواپیمای اندونزی نمی توان عدد دقیقی گفت زیرا قیمت این بلیط ها به موارد زیادی بستگی دارد. به عنوان مثال قیمت بلیط اندونزی به مسیر مورد نظر بستگی دارد زیرا برای سفر به اندونزی پروازها از مسیرهای مختلفی انجام می شوند. اینکه پرواز مورد نظر شما در کشوری توقف کند و دوباره به پرواز ادامه دهد یا اینکه پرواز مستقیم باشد، باعث تغییر قیمت بلیط هواپیمای اندونزی می شود. یکی دیگر از عواملی که بر روی قیمت بلیط اندونزی تأثیر دارد فصلی است که شما در آن بلیط را تهیه می کنید. قیمت بلیط هواپیما اندونزی در فصل های مختلف متفاوت است و در فصل های خوش آب و هوا که مسافران بیشتری قصد تهیه بلیط را دارند ممکن است قیمت بلیط ها با کمی افزایش به مسافران عرضه شود.

قیمت بلیط هواپیمای اندونزی

نکاتی در مورد سفر به اندونزی

بعد از خرید بلیط هواپیمای اندونزی باید اطلاعاتی در رابطه با سفر به اندونزی را مد نظر خود قرار دهید. این اطلاعات می تواند در طول سفر شما به اندونزی مورد استفاده قرار گیرند. برخی از این اطلاعات به شرح زیر هستند:

  • برای ورود به کشور اندونزی باید پاسپورت و ویزای ۳۰ روزه به همراه داشته باشید.
  • شما می توانید برای جا به جایی در شهرهای اندونزی از اتومبیل ها استفاده کنید.
  • می توانید در این کشور موتور کرایه کرده و از جاده های پر از دست انداز آن دیدن کنید.
  • هزینه های زندگی در این کشور ارزان است. شما می توانید در رستوران های کوچک با قیمتی مناسب وعده های غذایی خود را تهیه کنید. برای اقامت در این کشور هم می توانید در هتل های معمولی آن اقامت کنید. هتل های معمولی تا قیمت شبی 30 هزار تومان و هتل های مجلل تا شبی 250 هزار تومان برای شما در دسترس هستند.
  • قبل از سفر به کشور اندونزی حتماً واکسن مالاریا را بزنید. در رودخانه های این کشور شنا نکنید. آب را حتماً به صورت جوشیده استفاده کنید. استفاده از کرم ضد آفتاب در مواقعی که بیرون می روید ضرورت دارد.

جاذبه های دیدنی و گردشگری اندونزی

اندونزی دارای جاذبه های گردشگری زیادی است که هر ساله افراد زیادی برای بازدید از آن به این کشور سفر می کنند. اگر شما هم قصد تهیه بلیط هواپیمای اندونزی و سفر به این کشور را دارید بهتر است با برخی جاذبه های آن آشنا شوید

جزیره بالی اندونزی

یکی از معروف ترین جزیره ها در کشور اندونزی جزیره بالی است که دارای طبیعت و مناظر بسیار شگفت انگیزی است. این جزیره نسبت به سایر جزایر این کشور کمی گران قیمت است. یکی از بهترین تجربه های موج سواری را در این جزیره برای خود رقم بزنید. در این جزیره می توانید شاهد جاذبه های فرهنگی، عبادتگاه ها، جنگل میمون ها و … باشید.

جزیره بالی اندونزی

جزایر گیلی اندونزی

در این جزیره عبور ماشین ممنوع است. کسانی که به ورزش های آبی علاقه دارند، می توانند از این منطقه دیدن کنند. در این جزیره می توانید از کلاس های یوگا، غواصی و … بهره ببرید.

شهر جاکارتا

جارکارتا پایتخت اندونزی است. یک شهر شلوغ و بسیار پرتردد که در آن رستوران ها و کافه های زیادی وجود دارد. شما در این شهر می توانید از بناهای تاریخی و معماری بی نظیر آن دیدن کنید.