بلیط هواپیمای ایرانشهر

با خرید بلیط هواپیمای ایرانشهر به یکی از شهرهای سیستان و بلوچستان خواهید رفت. ایرانشهر را شاهراه ارتباطی می دانند زیرا مسیری ارتباطی بین شهرهای مختلف با فرهنگ های متفاوت است، از این رو آثار باستانی زیاد و با ارزشی را در خود جای داده است. با خرید بلیط هواپیما ایرانشهر و رفتن به این شهر پر از جاذبه، سفر خوبی برای خود رقم خواهید زد. در این مقاله به بررسی بلیط هواپیما ایرانشهر خواهیم پرداخت تا اگر قصد سفر به این شهر را دارید به راحتی مهیای سفر شوید. برای خرید بلیط هواپیما ایرانشهر از طریق سایت می توانید اقدام کنید و آن را به صورت اینترنتی رزرو نمایید. برای این منظور پس از مراجعه به سایت فروش بلیط مبدأ و مقصد را مشخص نمایید و تعیین کنید که بلیط یک طرفه یا دو طرفه را می خواهید. مقصد ایرانشهر و مبدأ شهری است که قصد دارید پرواز را از آنجا آغاز کنید. در این مرحله تعداد مسافران و نوع آن ها که بزرگسال، کودک و یا نوزاد هستند را مشخص کنید زیرا نرخ بلیط هواپیمای ایرانشهر برای هر رده سنی متفاوت خواهد بود. در این مرحله گزینه جستجو را بزنید تا لیستی از بلیط ها برای تان به نمایش دربیاید. در این مرحله نوع پرواز که مستقیم باشد و یا با توقف همراه باشد نیز قابل تعیین خواهد بود.

راهنمای سفر به ایرانشهر

ایرانشهر که موقعیت آن قسمت مرکزی استان سیستان و بلوچستان است با شهرستان های خاش، زاهدان، مهرستان، سرباز، نیکشهر و دلگان همسایه است و استان کرمان نیز همسایه آن است. ایرانشهر مساحتی به اندازه 30200 کیلومتر مربع دارد، این شهر قدیمی در گذشته فهرج و یا فهره نام داشت. ایرانشهر را شهری معاصر می دانند زیرا دارای قدمتی تاریخی است و به تدریج گسترش داشته است. صنایع دستی از سوغاتی های این شهر است که شامل حصیربافی، فرش و گلیم، سکه دوزی و لباس های محلی است. از جمله غذاهای محلی ایرانشهر می توان به تنورچه، اوجیزک، کشک زابلی و آبگوشت اشاره کرد که با خرید بلیط هواپیمای ایرانشهر و رفتن به رستوران های محلی، آن ها را امتحان خواهید کرد. نام ایرانشهر در اوستا پهله و یا پهره است و در قدیم مرکزیت داشته و بزرگ ترین شهر در بلوچستان بوده است.

راهنمای سفر به ایرانشهر

وضعیت آب و هوایی ایرانشهر

ایرانشهر در منطقه کوهستانی و پست قرار گرفته است، از این رو آب و هوای خشک دارد که گاهاً شرجی می باشد و بادهای زیادی به این منطقه می وزد. وضعیت دما در فصل تابستان به طور میانگین 45 درجه سانتی گراد و در فصل زمستان 2 درجه سانتی گراد می باشد. در قسمت غربی و جنوب غربی این شهر، هجوم ماسه های بادی رخ می دهد. پس از اینکه ایرانشهر دوره خشکسالی خود را گذراند حاشیه نشینی در آن افرایش پیدا کرد و روستاهایی چون رسول آباد، علی آباد و کریم آباد ایجاد شدند.

بهترین زمان برای سفر به ایرانشهر

بهترین زمان برای پرواز و خرید بلیط هواپیمای ایرانشهر زمانی می باشد که میزان تقاضا برای آن کم باشد تا با قیمت ارزانی آن را خریداری نمایید، مثلاً در تعطیلات عید و یا مناسبت های دیگر و آخر هفته ها قیمت بلیط افزایش می یابد و بهتر است آن را در اوایل هفته و روزهایی که مناسبتی در آن نیست رزرو نمایید تا سفر ارزانی داشته باشید.

اطلاعات پرواز و فرودگاه ایرانشهر

با خرید بلیط هواپیمای ایرانشهر در فرودگاه این شهر به زمین خواهید نشست. این فرودگاه دارای کد یاتا IHR و ایکائو OIZI می باشد و امکانات ایمنی در آن وجود دارد. از فرودگاه ایرانشهر به تهران و بالعکس، سه پرواز در هفته در روزهای فرد صورت می گیرد و از نظر نصب آنتن رادار فضایی، جزء 10 فرودگاه کشور به حساب می آید که باعث شده است امکان تصویربرداری در شب و روز در آن وجود داشته باشد. ترمینال جدیدی در این فرودگاه در سال 95 آماده ساختن شد.

بهترین زمان رزرو بلیط هواپیمای ایرانشهر

در فصل های مختلف، ایرانشهر جلوه های زیبایی برای مسافران خواهد داشت. این شهر تابستان هایی با درجه هوای بالا و روزهای طولانی دارد و زمستان هایش کوتاه است. تیرماه در ایرانشهر گرم ترین ماه آن خواهد بود و آذر و دی ماه کم ترین درجه دمایی را شاهد هستیم بنابراین سفر به ایرانشهر و رزرو بلیط در تیر، آذر و دی ماه مناسب نخواهد بود و بادهای موسمی در تابستان و بادهای غربی در زمستان موجب بارندگی خواهند شد. بهترین زمان برای رزرو بلیط هواپیمای ایرانشهر فصل بهار و پاییز می باشد تا امکان بازدید از جاذبه ها برای تان وجود داشته باشد.

مدارک لازم برای رزرو بلیط هواپیما ایرانشهر

برای رزرو بلیط هواپیمای ایرانشهر به صورت حضوری نیاز به مدارک شناسایی مانند کارت ملی و شناسنامه خواهد بود. رزرو بلیط را به صورت اینترنتی می توانید انجام دهید که سریع تر و راحت تر می باشد. کارت ملی خود را در فرودگاه نیز به همراه داشته باشید تا در صورت نیاز از آن استفاده کنید. با خرید بلیط هواپیمایی ایرانشهر سعی کنید یک ساعت قبل از پرواز در فرودگاه حضور داشته باشید.

معرفی شرکت های هواپیمایی جهت خرید بلیط هواپیمای ایرانشهر

انواع ایرلاین ها چون ماهان، ایران ایر، آسمان، اترک، کیش ایر و قشم ایر به فرودگاه ایرانشهر پرواز انجام می دهند. هر ایرلاین قوانین پرواز خود را دارد و قیمت تعیین شده ای دارد. برای تهیه بلیط هواپیمای ایرانشهر قادر خواهید بود نوع ایرلاین را مشخص نمایید و پرواز خوبی را تجربه نمایید.

 

مدارک لازم برای رزرو بلیط هواپیما ایرانشهر

قیمت بلیط هواپیما ایرانشهر در فصلهای مختلف سال

قیمت بلیط هواپیمای ایرانشهر در فصل بهار

فصل بهار زمانی است که مسافران زیادی به این شهر سفر می کنند و اوایل این فصل آب و هوای خوبی در این شهر برقرار است، از این رو قیمت بلیط هواپیمای ایرانشهر در این زمان با افزایش روبه رو می شود. برای سفر به ایرانشهر در فصل بهار، اواخر عید نوروز اقدام کنید زیرا اوایل آن مسافران زیادی به این شهر سفر می کنند و قیمت بلیط با افزایش روبه رو خواهد شد. در صورت کلی زمان سفر و نوع ایرلاین بر قیمت بلیط هواپیمایی ایرانشهر تأثیرگذار خواهند بود و سعی کنید به موقع برای خرید بلیط هواپیما ایرانشهر اقدام کنید تا با محدودیت انتخاب روبه رو نشوید.

قیمت بلیط هواپیمای ایرانشهر در فصل تابستان

ایرانشهر در فصل تابستان هوای گرمی را تجربه می کند و میانگین دما در این فصل 37.2 درجه سانتی گراد خواهد بود از این رو مسافران کمی سفر در این فصل را انتخاب می کنند که سبب می شود قیمت بلیط هواپیمای ایرانشهر با کاهش روبه رو شود و بتوان سفر ارزانی به این شهر داشت.

قیمت بلیط هواپیمای ایرانشهر در فصل پاییز

در فصل پاییز مسافران زیادی به ایرانشهر سفر می کنند از این رو قیمت بلیط در این فصل با افزایش رو به رو می شود. برای داشتن سفری ارزان در این فصل بهتر است اوایل هفته برای خرید بلیط هواپیمای ایرانشهر اقدام کنید تا سفری لذت بخش به آن را تجربه کنید و از جاذبه هایش دیدن کنید.

قیمت بلیط هواپیمای ایرانشهر در فصل زمستان

ایرانشهر در فصل زمستان در ماه های دی و بهمن سرمای زیادی را تجربه می کند و بادهای باران آور زیادی را در آن شاهد خواهیم بود. سفر در فصل زمستان پیشنهاد نمی شود و قیمت بلیط هواپیما ایرانشهر با کاهش روبه رو می شود. اگر قصد دارید سفر ارزانی را داشته باشید فصل زمستان را انتخاب کنید.

 

نکاتی درباره رزرو بلیط هواپیمای ایرانشهر

در هنگام خرید بلیط هواپیمای ایرانشهر باید بدانید فاصله ای که از ایرانشهر تا تهران وجود دارد، 1289 کیلومتر می باشد که این مسافت سبب می شود پروازتان به ایرانشهر از مبدأ تهران، 1:51 دقیقه باشد که این مدت با توجه به وضعیت هوایی و نوع پرواز متفاوت خواهد بود. نکته ای که باید به آن توجه داشت این است که در نوع سیستمی، امکان کنسل کردن بلیط طبق قوانین هواپیمایی وجود دارد، اما در نوع چارتری امکان کنسل کردن پایین است و معمولاً باید جریمه زیادی پرداخت کرد، ممکن است در خیلی از مسیرها بلیط چارتری موجود نباشد و تنها گزینه، بلیط سیستمی باشد. اگر به دنبال پرواز ارزان هستید بلیط چارتری مناسب خواهد بود اما اگر زمان سفرتان دور است و نیاز به کنسلی دارید نوع سیستمی را انتخاب کنید.

نکاتی درباره اقامت در ایرانشهر

با خرید بلیط هواپیمای ایرانشهر و اقامت در این شهر باید بدانیم که 93 درصد مردم ایرانشهر مسلمان هستند که از این مقدار 90 درصد مذهب سنی دارند. مردم به زبان بلوچی و فارسی صحبت می کنند و گویش های متفاوتی دارند. با رفتن به این شهر متوجه خواهید شد که مردمش درونگرا هستند و به فرهنگ عشیره ای متعهد می باشند. عشایر درصد زیادی را در قسمت های روستایی این شهر تشکیل می دهند و از طریق نگه داری دام زندگی می کنند.

انواع بلیط های پروازی به ایرانشهر

برای تهیه بلیط هواپیمای ایرانشهر باید بدانید دو نوع بلیط سیستمی و چارتری با قیمت های مناسب برای پرواز به این شهر وجود دارد. در بلیط هواپیما ایرانشهر از نوع سیستمی با قیمت ثابتی رو به رو هستیم اما در نوع چارتری این گونه نخواهد بود. در نوع چارتری صندلی از جانب آژانس ها اجاره می شود و آن را به مسافران می فروشند. بر اساس این که در چه زمانی قصد پرواز به ایرانشهر را دارید بلیط هواپیما ایرانشهر از نوع چارتری و یا سیستمی را می توانید خریداری نمایید.

قیمت بلیط هواپیما ایرانشهر در فصلهای مختلف سال

جاذبه های دیدنی و تفریحی شهر ایرانشهر

دریاچه جازموریان

در باختر ایرانشهر دریاچه ای فصلی به نام جازموریان قرار دارد که نصف این دریاچه در استان کرمان می باشد. حوزه آبریز این دریاچه مساحتی به اندازه 69 هزار کیلومتر دارد و 300 متر از سطح دریا ارتفاع دارد. در زمان هایی که این دریاچه پر آب است محدوده آب گیر آن 3300 کیلومتر مربع خواهد بود که این مقدار در زمان های کم آب 2500 کیلومتر مربع است. پوشش گیاهی این منطقه به اصطلاح مردم محلی، جاز می باشد و کثرت آن را موریان می نامند که باعث شده است به صورت کلی به آن جازموریان بگویند. با خرید بلیط هواپیمای ایرانشهر بازدید از این دریاچه را از دست ندهید.

قلعه ایرانشهر

قلعه ای به نام ناصری در ایرانشهر وجود دارد که نام آن قلعه ایرانشهر نیز می باشد. در این قلعه بیشتر از 150 اتاق وجود دارد که شامل حمام، اصطبل، سرباز خانه، حوضخانه، مال بند، انبار، حاکم نشینی و … می باشد. قسمت داخلی این قلعه تقریباً از بین رفته است اما نمای چشمگیری در سردر آن وجود دارد که دارای طرح های هندسی، لوزی، رجچینی و دندان موشی می باشد و با خرید بلیط توریستی هواپیما ایرانشهر از آن می توانید بازدید نمایید.

غار کرمانچی

یک غار بسیار دیدنی در دره آهو واقع در ایرانشهر وجود دارد که از روستای کرمانچی یک کیلومتر فاصله دارد. ورودی این غار ابعادی به اندازه 4*4 دارد و بنا بر گفته مردم محلی طول این غار بیشتر از 100 متر است. در این غار چشمه و منابع آبی وجود ندارد و شیب تندی در ابتدای آن وجود دارد. خفاش ها این محل را برای زیستگاه انتخاب کرده اند. این غار برای تحقیقات و بررسی های علمی ارزش بالایی دارد. روزنه بسیار کوچکی در بخش پایانی غار وجود دارد که عبور از آن مشکل است. موقعیت این غار شمال غرب بزمان می باشد و دارای دو دهنه است که بعد از عبور به اندازه 40 متر تبدیل به یک دهنه می شود. این غار که از فعالیت های زمین شناسی به وجود آمده است دارای کفی سنگی و ماسه ای است و سنگ های دگرگونی را در آن خواهید دید. در قسمت بدنه غار سنگ های دگرگونی وجود دارد که از کوارتز و آهک تشکیل شده اند. غار کرمانچی در محوطه شکار ممنوع است و جاذبه گردشگری پر طرفداری در ایرانشهر می باشد که با خرید بلیط هواپیمای ایرانشهر بازدید از آن امکان پذیر خواهد بود.

رودخانه باهوکلات

در ایرانشهر در جنوب بلوچستان رودخانه ای پر آب به نام باهوکلات وجود دارد که آن را عامل اصلی حیات در این شهر می دانند. رودخانه باهوکلات آب های بخش های جنوبی این شهرستان نظیر بمپور، راسک، سرباز و هم چنین آب های شهرستان چابهار را جمع می کند و وارد دریای عمان می کند. سرچشمه این رود کوه پیرآباد است که در 47 کیلومتری جنوب شرقی ایرانشهر و 38 کیلومتری از شمال غرب سرباز است و از دهستان سرباز به نام رودخانه ریگاب به سمت جنوب شرق می رود و در مسیر خود آب رودهای سیاه کئور، بگنان، هیچدر و مهجکا را اخذ کرده و در سمت سرباز سرازیر می شود و در نهایت پس از عبور از چند مسیر به دهستان باهوکلات وارد می شود و در آخر به دریای عمان می ریزد. طول رودخانه باهوکلات 340 کیلومتر می باشد و تمساح ایرانی از آن به عنوان زیستگاه استفاده می کند که سبب جذب توریست شده است. با خرید بلیط هواپیمای ایرانشهر از این رودخانه زیبا دیدن کنید.

رودخانه بمپور

در ایرانشهر رودخانه ای دائمی و پر آب وجود دارد که سرچشمه آن از ارتفاعات کارواندر است و موقعیت آن 120 کیلومتری شمال شرق این شهر می باشد. کارواندر، دامن و ایرندگان از شاخه های این رود هستند که به هم متصل می شوند و روستاهای اطراف را سیراب می کنند. این شاخه ها با رسیدن به سد بمپور زمین های این سد را آبیاری کرده و مابقی آن به ریگزارهای جازموریان ریخته خواهند شد.