به گزارش سایت راهنمای ایرانیان کانادا : وکیل و مشاوره طلاق در کانادا بر اساس قوانین کشور ایران به مطالبه حق دو طرفه زوج و زوجه می پردازد. به دلیل مهاجرات تعداد زیادی از ایرانی ها به کانادا و ثبت ازدواج در این کشور بر اساس قوانین ایران، در زمان طلاق هم وکیل و مشاوره طلاق در کانادا به مشخص شدن تکلیف اموال شخصی طرفین، حقوق مالی زوجه، حقوق وتکالیف دو طرفه در زمان طلاق بر اساس قوانین ایران  کمک زیادی می کند.

قانون خانواده در کانادا :

ایالت های کانادا مستقل از هم اداره می شوند به همین دلیل قوانینی که مبنی بر قانون خانواده باشد هم در ایالت های مختلف متفاوت است هرچند که شاید از نظر بنیادی این قوانین به هم شباهت زیادی داشته باشند. نظام حقوق خانواده در کانادا بیشتر شبیه به نظام خانواده در انگلستان می باشد و قوانین خانواده بر اساس قانون اساسی استوار شده اند. به همین دلیل برای اینکه شما بتوانید از یک راهنمای درست برای طلاق خود در هر ایالت این کشور استفاده کنید باید کسی را انتخاب کنید که فارسی زبان باشد و بر قوانین داخلی کشور ایران هم تسلط داشته باشد تا بتواند دعوای شما را به درستی متوجه شود و از شما در داد گاه براساس شواهد لازم حمایت کند. در معدودی از ایالت های کانادا بین نحوه تقسیم اموال بعد از طلاق و حق حضانت فرزندان تفاوت های وجود دارد و یک وکیل و مشاوره طلاق در کانادا می تواند تا حدود زیادی در بسیاری از ایالت های کانادا به شما کمک کند که زودتر به این قبیل از حقوق خود دست پیدا کنید. یک وکیل و مشاوره طلاق در کانادا تنها به پرونده های طلاق رسیدی نمی کند بلکه بر تمامی امور مربوط به زندگی یک شهروند ایرانی در کانادا و مسائل مرتبط با خانواده رسیدگی می کند.

قانون خانواده در کانادا

وکیل خانواده در کانادا :

وکیل و مشاوره طلاق در کانادا می تواند شما را در رسیدگی به پرونده های کیفری خانواده هم کمک کند و مشاوره های لازم در این زمینه ها را قبل از ورود به دادگاه برای دفاع به شما می دهد. جهت اطلاعات بیشتر در مورد قانون حمایت از خانواده در کانادا باید با وکیل و مشاوره طلاق در کانادا مشورت کنید. همچنین وکیل و مشاوره خانواده در کانادا به یک خانواده کمک می کند که مسائل حقوقی وکیفری خود را در ارتباط با سایر شهروندان کانادایی یا ایرانی حل کند و از خانواده های ایرانی در دادگاه کانادا حمایت های لازم را مبنی بر قانون این کشور انجام می دهد.

مصادیق دادگاه کیفری خانواده در کانادا:

ازجمله موارد کیفری که وکیل و مشاوره طلاق درکانادا از آنها در دادگاه خانواده حمایت می کند می توان بهتهدید به قتل در حریم خانواده، ضرب وجرح وفحاشی در خانواده، کودک آزاری، سو استفاده های مالی و جسمی وجنسی ، نادیده گرفتن حقوق مادی ومعنوی یکی از اعضای خانواده، نادیده گرفتن حقوق پدر ومادر وسالمندان در خانواده، ترک انفاق وعدم پرداخت نفقه به فرزندان وهمسر و بدرفتاری و آزار حیوانات می توان اشاره کرد.

وکیل طلاق در کانادا:

یکی از مهم ترین پرونده های که توسط وکیل و مشاوره طلاق در کانادا پیگیری می شود پرونده های مرتبط با جدایی زوج های اِیرانی می باشد که باید بر اساس قوانین ایران حقوق بین زوج وزوجه مشخص شود.نحوه طلاق در کانادا بر 3 قسم است که یک قسمت آن تنها مرتبط با ایرانیان می باشد و معمولا وکیل و مشاوره طلاق در کانادا می تواند به شما کمک های موثری در این زمینه داشته باشد. داد خواست طلاق در دادگاه کانادا می تواند از طرف زن یا مرد به دادگاه داده شود و پس از طرح داد خواست دادگاه کانادا سریعا شروع به پیگیری پرونده های طلاق می کند.

وکیل طلاق در کانادا

طلاق توافقی در کانادا:

یکی از مهم ترین بخش هایی که شاید یک وکیل و مشاوره طلاق در کانادا بتواند به شما در ان کمک کند این است که بدون طی کردن مراحل پیچیده دادگاه در کانادا دو طرف به صورت توافقی از هم جدا شوند. در این روش در دادگاه کانادا زوجین می توانند با ارائه یک توافق نامه به دادگاه مبنی بر تصمیم جدایی توافقی به شرطی که یک سال زندگی دور از هم داشته باشند و سپس جدایی کامل انجام شود را به داد گاه تقدیم نمایند. وکیل و مشاوره طلاق در کانادا با تنظیم پیش نویس این توافق نامهکه در آن مسائلی مانند تفکیک اموال شخصی بعد از طلاق و حضانت فرزندان و سایر مواردی که دو طرف در ان ها به توافق رسیده اند بیان می شود، آن را به دادگاه خانواده تحویل دهد.

مشاوره طلاق در کانادا:

مشاوره قبل از امر طلاق اتفاق می افتد و معمولا به این دلیل است که دو طرف با هم به تفاهم برسند وبه زندگی مشترک خود ادامه دهند. در مشاوره طلاق معمولا دو طرف دعوا به وکیل و مشاوره طلاق در کانادا مراجعه می کنند ومشکلات خود را با او در میان می گذارند، وکیل و مشاوره طلاق در کانادا تا جایی که بتواند سعی می کند که مشکلات آنها حل شود و زندگی آنها ادامه پیدا کند در غیر این صورت راه های صحیح طلاق رامبنی بر قوانین هر ایالت در کانادا به آنها معرفی می کند و در مورد سایر مسائل مرتبط با طلاق مانند تقسیم اموال شخصی و حقوق زوجه یا نحوه حضانت فرزندان آنها را راهنمایی می کند. معمولا با مشورت های وکیل و مشاوره طلاق در کانادا بسیاری از خانواده ها از طلاق منصرف می شوند ودوباره به زندگی مشترک خود ادامه می دهند.

مشاوره طلاق در کانادا

طلاق ایرانیان در کانادا:

یکی از قسمت های مهم فعالیت وکیل و مشاوره طلاق در کانادا پیگیری پرونده های طلاق ایرانیان مقیم کانادا می باشد.این قسمت کمی یپچیدگی دارد ومعمولا کمک های یک وکیل و مشاوره طلاق در کانادا  بسیار موثر خواهد بود. اگر عقد ونکاح در ایران به ثبت رسیده باشد دادگاه جمهوری اسلامی ایران تنها در مواردی حکم دادگاه کانادایی را قبول می کند که یک پرونده به صورت مجدد در تهران مبنی بر حکم طلاق یا هر حکم دیگری که توسط دادگاه کانادایی به ثبت رسیده است باز شود و این پرونده باید توسط دادگاه ایران هم تنفیذ شود. امکان طرح مستقیم دعوای خانواده در ایران هم توسط خانواده های ایرانی مقیم کانادا وجود دارد. در صورتی که طرفین خواهان طلاق توافقی باشند می تواند با انتخاب وکیل و مشاوره طلاق در کانادا در کانادا نسبت به انجام امور حقوقی خود در تهران هم اقدام نمایند. پرونده های طلاق خانواده های ایرانی مقیم کانادا با اعطای وکالت نامه رسمی به وکیل و مشاوره طلاق در کانادا از سوی اتباع ایرانی مقیم کانادا به وزارت خارجه ایران قابل پیگیری می باشد.

مشاوره خانواده در کانادا :

قالبا مشکلاتی در خانواده های ایرانی در کانادا رخ می دهد که برای حل آنها نیاز به مشورت با وکیل و مشاوره طلاق در کانادا است. این مطالب می تواند مرتبط با عدم پرداخت نفقه به کودکان و زوجه ، سو استفاده های جسمی وجنسی از یکی از اعضای خانواده، ( ازدواج در کانادا ) ازدواج های مجدد خلاف قوانین کشور ایران ، کودک آزاری در خانواده یا هر اقدام دیگری که برای طرح دعوا علیه آن نیاز به وکیل ومشاوره طلاق در کانادا می باشد. معمولا وکلا سعی می کنند که ابتدا مشکلات را بدون طرح دعوا حل نمایند در غیر این صورت شکایت های لازم را مبنی بر طلب حقوق شاکی انجام می دهد. همچنین یک وکیل و مشاوره طلاق در کانادا به حل مسائلی مانند فوت و تقسیم ماترک بعد از فوت یکی از اعضای خانواده بر اساس قوانین کشور ایران کمک زیادی می کند.

مشاوره خانواده در کانادا

تعیین وتکلیف مهریه واموال شخصی بعد از طلاق :

قسمت بعدی که معمولا وکیل و مشاوره طلاق در کانادا باید به حل آن کمک کند مسئله مهریه می باشد که جز مهمی در قانون ایران است اما در قوانین کشورکانادا تعریف مشخصی برای آن بیان نشده است که برای پیگیری این بخش لازم است که وکیل و مشاوره طلاق درکانادا دادخواست زوجه را با تشکیل یک پرونده مجدد در دادگاه تهران پیگیری نماید. قسمت بعدی تقسیم ماترک بعد از فوت است که ممکن است قوانین آن در بخش های مختلف ایالت های کانادا متفاوت باشد. در برخی از استان ها ارث و خسارت های ناشی از صدمات جسمی و روحی قابل تقسیم بین دو طرف نمی باشد و طبق قوانین کانادا جز اموال شخصی خود فرد محسوب می شوند.