مستندهای نشنال جئو گرافیک فارسی

۲ مطلب در خرداد ۱۳۹۹ ثبت شده است

دانستنی های وقت و ویزا و مهاجرت کشور فرانسه

دانستنی های وقت و ویزا و مهاجرت کشور فرانسه

دانستنی های وقت و ویزا و مهاجرت کشور فرانسه

دانستنی های وقت و ویزا و مهاجرت کشور فرانسه

ادامه مطلب...
۳۰ خرداد ۹۹ ، ۱۰:۴۶ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
نشنال جئوگرافیک فارسی نشنال جئوگرافیک فارسی

صنایع مفتولی

صنایع مفتولی

حالت کلی برای حفاظت از زنگ زدگی و خوردگی فولاد سیاه از پروسه گالوانیزاسیون استفاده می شود و سطح فولاد را لایه ای از فلز روی می پوشاند . فلز روی نسبت به آهن خاصیت آندی دارد و از خورده شدن و زنگ زدن آن جلوگیری می کند ، به طوریکه طول عمر یک فنس را به بیش از دو برابر افزایش می دهد .

در فرآیند گالوانیزاسیون مفتول ، وقتی که مفتول اسید شویی شده و حرارت دیده ، وارد حوضچه مذاب روی می شود و مدتی در آن می ماند ، ضمن کریستالیزاسیون مجدد ، سه لایه میکروسکوپی فلزی تشکیل می گردد . این لایه ها از فولاد خیلی سخت ترند و مقاومت بسیار بالاتری در برابر خوردگی و سایش دارند . همین مسئله باعث محافظت از فولاد در برابر شرایط خورنده محیطی می گردد .

اما در مناطق گرم ، شرجی و مرطوب علی الخصوص مناطق نزدیک دریا به دلیل وجود کلرید و سولفیدهای موجود در هوا که به آهن حمله کرده و آن را از بین می برند ، حتی پوشش گالوانیزه نیز به صورت مکفی پاسخگویی ندارد.

در این شرایط یک لایه یک میلیمتری پی وی سی روی مفتول گالوانیزه شده کشیده می شود که باعث ایجاد محافظت دو برابر خواهد شد و این مساله آن چنان موثر است که می توان توری حصاری روکشدار PVC  را حتی داخل آب دریا نصب و استفاده کرد.

سیم مفتول آرماتوربندی یا مفتول آرماتوربندی نوعی از مفتول سیاه پخته نرم است که معمولاً در پروژه های ساختمانی برای اتصال و تثبیت میلگردهای افقی و عمودی نسبت به هم ، شکل دهی ستونها و فونداسیون مورد استفاده قرار می گیرد .

این مفتول که از دیر باز مورد توجه آرماتوربندان ساختمانی بوده در تکه های کوچک و به وسیله انبر دو میلگرد را به هم متصل کرده و از حرکت آنها در جهت افقی و عمودی جلوگیری می کند .

در بازار بیشتر منظور از مفتول آرماتوربندی ، مفتول 1.5 نرم است ولی این محصول در بازه 1.5 الی 4 میلی متر عرضه می شود که هر قطر آن برای کار خاصی مناسب است . 4 گرید پرطرفدار این نوع مفتول عبارتند از مفتول 1.2 میلی متر ، مفتول 2.5 میلی متر ، مفتول 3 میلی متر و مفتول 4 میلی متر .

مفتول با قطر 1.2 نرم اغلب در کلاف های 15 کیلوگرمی بسته بندی شده و برای گالوانیزه کردن مناسب است . مفتول 1.5 که پرفروش ترین مدل در این دسته است ، در کلاف های 30 کیلوگرمی بسته بندی شده و برای مصارف آرماتوربندی به کار می رود . مفتول 2.5 میلیمتر اغلب برای قالب بندی استفاده شده و کلاف های آن نیز 30 کیلوگرم است . مفتول 3 بیشتر در نجاری ها استفاده شده و کلاف های آنها 50 کیلوگرم است . مفتول 4 که ضخیم ترین مفتول در این دسته است ، جهت بسته بندی مورد استفاده قرار می گیرد .

۲۴ خرداد ۹۹ ، ۲۱:۵۹ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
نشنال جئوگرافیک فارسی نشنال جئوگرافیک فارسی