بلیط هواپیمای تاشکند

شهر زیبای تاشکند در کشور ازبکستان یکی از شهر های توریستی جهان است که به سبب پیشینه ی تاریخی خود و جاذبه های بی نظیر معروف می باشد. بلیط هواپیمای تاشکند شما را به این شهر بی نظیر و تاریخی خواهد برد و تعطیلاتی فراموش نشدنی را برای شما در این شهر رقم میزند. اگر به دنبال سفری راحت و سریع به شهر تاشکند هستید ما به شما رزرو و خرید بلیط تاشکند را پیشنهاد می کنیم، در ادامه همراه ما باشید تا به معرفی این شهر در کشور ازبکستان و بلیط هواپیمای تاشکند بپردازیم:

آشنایی با شهر تاشکند ازبکستان

این شهر، پایتخت زیبای کشور ازبکستان (Uzbekistan) است و کشور ازبکستان با کشورهای افغانستان، تاجیکستان، ترکمنستان دارای مرز مشترک است. در این کشور فرهنگ های مشابه  بسیاری با ایران باستان و مسلمانان دیده می شود و زبان فارسی نیز علاوه بر زبان ازبکی در این شهر رایج است. از جاذبه های تاریخی این شهر می توان به مجموعه حضرت امام به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام، بنای عقربه‌های شوم ساعت، مجسمه ی میدان امیر تیمور، مجموعه تاریخی یاد بود استقلال، کاخ شاهزاده رومانوف و… اشاره کرد.

فاصله حدودی شهر تهران تا شهر تاشکند در حدود 1668 کیلومتری است و مدت زمان سفر هوایی با بلیط تاشکند به صورت تخمینی 02:23 ساعت است و این مدت زمان بر حسب فصل و تغییرات آب و هوایی متفاوت است. همچنین اگر قصد رزرو و خرید بلیط هواپیمای تاشکند را در فصل های خوش آب و هوا دارید بهتر است که کمی قبل از سفر خود اقدام به خرید بلیط هواپیما تاشکند کنید.

آشنایی با شهر تاشکند ازبکستان

آب و هوای شهر تاشکند ازبکستان

شهر تاشکند ازبکستان در آسیای میانه واقع شده است و در همسایگی این کشور نیز کشورهای خشکی مانند کشورهای افغانستان، تاجیکستان، ترکمنستان دیده می شود؛ بنابراین این کشور خشک و محصور در خشکی می باشد و آب وهوای معمول این کشور و شهر زیبای تاشکند قاره ای و خشک می باشد. بیشتر مناطق کشور ازبکستان، آب و هوای نیمه کویری دارد و به همین سبب در این شهر شاهد تابستان های گرم و طولانی خواهید بود و زمستان های این کشور کوتاه و ملایم است و همانطور که گفته شد بهترین آب و هوای این شهر در فصول پاییز و بهار است.

فرودگاه های شهر تاشکند

در کشور ازبکستان، فرودگاه های بسیاری وجود دارد که فرودگاه بین المللی این شهر یکی از فرودگاه های معروف کشور ازبکستان نیز شناخته می شود. در این فرودگاه سالانه پرواز های بسیاری نشست و برخاست دارند و همچنین دارای امکانات و تجهیزات کامل و جامعی می باشد و به همین سبب مکانی مناسب و امن برای فراز و فرود هواپیما می باشد. این فرودگاه همگانی مجهز در ارتفاع ۴۳۲ متری از سطح دریا قرار دارد. با استفاده از اتوبوس و تاکسی های موجود در فرودگاه بین المللی می توانید به مرکز شهر دسترسی پیدا کنید.

معرفی شرکت های هواپیمایی جهت خرید بلیط تاشکند

در حال حاضر، اگر قصد سفر به شهر زیبای تاشکند و خرید بلیط هواپیمای تاشکند را داشته باشید، از شرکت هواپیمایی ایران ایر قادر به تهیه و خرید بلیط تاشکند خواهید بود و پرواز مستقیم از تهران به تاشکند و بالعکس در این شرکت هواپیمایی وجود دارد و به سبب امکانات این شرکت های هواپیمایی خرید بلیط ارزان تاشکند و سفر به این شهر را برای شما راحت و سریع خواهد کرد.

معرفی شرکت های هواپیمایی جهت خرید بلیط تاشکند

بهترین زمان رزرو بلیط هواپیمای تاشکند

اگر قصد سفر و خرید بلیط هواپیمای تاشکند را دارید، با توجه به شرایط جغرافیایی بهترین زمان سفر به این شهر فصل های بهار و پاییز است. در این دو فصل سال آب و هوای مطبوع و ملایمی را در این شهر مشاهده خواهید کرد و که برای گشت و گذار و استفاده از طبیعت زیبای این شهر مناسب است. در فصل بهار و اواخر پائیز بهترین زمان سفر  به این شهر زیبا است. در واقع سفر با بلیط تاشکند در این دوره آب و هوای مطبوع و عاری از گرمای طاقت فرسا و سرمای زمستان را تجربه خواهید کرد و در سفر با بلیط تاشکند در این دوره مشکلی نخواهید داشت. برای سفر در این دوره بهتر است که کمی قبل از سفر خود بلیط هواپیمای تاشکند را به صورت آنلاین یا حضوری رزرو کنید و به راحتی با هواپیما به این طبیعت زیبا و بکر سفر کنید. همچنین پیشنهاد می کنیم که برای رزرو و خرید بلیط تاشکند در این دوره کمی سریع تر و زودتر از سفر خود اقدام کنید.

مدارک لازم برای خرید بلیط هواپیمای تاشکند

برای رزرو و خرید بلیط هواپیمای تاشکند، می توانید به صورت اینترنتی یا حضوری در دفاتر هواپیمایی مراجعه کنید. برای سفر به کشور ازبکستان داشتن گذرنامه‌ها (سیاسی، خدمت و عادی) الزامی است و برای سفر به این کشور با بلیط تاشکند نیازمند یکی از انواع ویزای این کشور خواهید بود. در هنگام حضور در فرودگاه و جهت سوار شدن به هواپیما نیازمند ارائه بلیط به صورت نسخه چاپ شده و همچنین کارت شناسایی معتبر شامل شناسنامه و یا کارت ملی خواهید بود.

قیمت بلیط هواپیمای تاشکند در فصل های مختلف سال

به سبب آب و هوای مناسب و مطبوع در فصل بهار و پاییز بلیط تاشکند نسبت به دیگر فصول سال بالاتر است و در نتیجه با کاهش قیمت بلیط تاشکند در فصول تابستان و زمستان رو به رو خواهید شد. اگر به دنبال سفری ارزان قیمت و با هزینه های کمتر هستید می توانید از بلیط ها و تورهای لحظه آخری شهر تاشکند استفاده کنید و به راحتی با بلیط هواپیمای تاشکند به این شهر زیبا در کشور ازبکستان سفر کنید. سفر به شهر تاشکند، یکی از سفر های توریستی و تفریحی با پرواز با بلیط تاشکند امکان پذیر است. در ادامه به بررسی قیمت های بلیط تاشکند در فصول مختلف سال می پردازیم:

قیمت بلیط هواپیمای تاشکند در فصل های مختلف سال

قیمت بلیط هواپیمای تاشکند در فصل بهار

در فصل بهار به خصوص ماه های فروردین و اردیبهشت، آب و هوای مطبوع و ملایم این شهر سبب افزایش قیمت بلیط شهر تاشکند می شود؛ همچنین تعطیلات عید نوروز سبب افزایش خرید و رزرو بلیط شهر تاشکند می شود.

قیمت بلیط هواپیمای تاشکند در فصل تابستان

تقریبا خلوت ترین دوره ی سال در شهر تاشکند، فصل تابستان است. آب و هوای خشک و بسیار گرم در این شهر سبب کاهش قیمت بلیط های تاشکند می شود.

قیمت بلیط هواپیمای تاشکند در فصل پاییز

یکی دیگر از فصل های شلوغ و پر از گردشگر تاشکند، اواخر پاییز است. با شروع فصل پاییز و کاهش دمای هوا، شاهد افزایش قیمت بلیط شهر تاشکند خواهید بود.

قیمت بلیط هواپیمای تاشکند در فصل زمستان

در فصل زمستان شهر تاشکند، میانگین درجه حرارت هوا بالا نمی باشد و فصلی مناسب برای سفر به شهر تاشکند است. قیمت بلیط در این فصل معمولا بالا می باشد.

سفارت کشور ازبکستان در شهر تهران

برای دریافت انواع ویزا کشور ازبکستان لازم است که به سفارت این کشور در تهران مراجعه کنید و پس از طی کردن مراحل، ویزای کشور ازبکستان را دریافت خواهید کرد.

آدرس سفارت کشور ازبکستان: چهار راه فرمانیه، خیابان بوستان، کوچه نسترن، پلاک ۲۱

شماره تماس سفارت ازبکستان: ۲۲۸۳۲۰۷۱, ۲۲۲۹۹۷۸۰

جاذبه های گردشگری و طبیعی شهر تاشکند

شهر تاشکند از فرهنگی غنی و تمدنی کهن برخوردار است. انواعی از عمارت ها، خانه های باستانی، و موزه در این شهر دیده می شود. این شهر دارای قدمتی در حدود 2200 سال می باشد و در عین حال شهری مدرن در آسیای میانه محسوب می شود. علاوه بر جاذبه های باستانی و تاریخی تاشکند در طول سفر خود با بلیط هواپیمای تاشکند می توانید از دیدنی های طبیعی زیبای این شهر دیدن کنید و سفری لذت بخش را در این شهر تجربه خواهید کرد. در ادامه به معرفی بعضی از جاذبه های باستانی و گردشگری منحصر به فرد خواهیم پرداخت:

جاذبه های گردشگری و طبیعی شهر تاشکند

موزه امیر تیمور شهر تاشکند

در سفر خود به تاشکند، شاهد موزه های متنوعی در حدود ۱۰۰ موزه در جا به جای کشور ازبکستان و شهر تاشکند خواهید بود. موزه های شهر تاشکند تاریخ و تمدن غنی و سرشار از نشیب و فراز این کشور را به نمایش می گذارد. یکی از موزه های معروف این شهر موزه امیر تیمور می باشد. این موزه ی دولتی با گنبد آبی خود یکی از جاذبه های زیبای شهر تاشکند است. در سفر خود با بلیط هواپیمای تاشکند از این موزه ی زیبای دیدن کنید و شاهد هنر و معماری منحصر به فرد آن باشید.

میدان امیر تیمور شهر تاشکند

یکی از مکان های دیدنی این شهر میدان امیر تیمور می باشد. اولین بار این میدان باستانی به دست معماران روسی طراحی گردید و به میدان کنستانتین معروف گردید و طی دوره های مختلف این مجسمه بار ها تغییر کرد و در انتها مجسمه ی امیر تیمور در این میدان قرار گرفت و به یکی از مکان های معروف این شهر تبدیل گشت. بازدید از این مکان را در لیست سفر خود با بلیط تاشکند قرار دهید.

کتابخانه علیشیر نوایی تاشکند

یکی از مکان های دیدنی این شهر کتابخانه امیر علیشیر است. در این کتابخانه بیش از پنج میلیون جلد کتاب و نشریه وجود دارد. این کتابخانه تاریخی دارای قدمت بسیاری است و یکی از کتابخانه های قدیمی و مشهور آسیای مرکزی می باشد. معماری منحصر به فرد، فضای تاریخی جذاب و انواع کتاب های باستانی سبب معروفیت این کتابخانه شده است و این کتابخانه سالانه میزبان گردشگران بسیاری از سراسر دنیا می باشد. با بلیط هواپیمای تاشکند و سفر به این شهر به بازدید این کتابخانه ی جذاب و شگفت انگیز خواهید رفت.

کلیسای جامع مقدس تاشکند

کلیسایی قدیمی Holy Assumption Cathedral یکی از کلیساهای قدیمی و شاهکار تاریخی در آسیای مرکزی می باشد. این کلیسای زیبا در سال ۱۸۷۱ به وسیله ی سنت پانتلیمون در شهر تاشکند ساخته شد و امروزه به یکی از آثار دیدنی شهر تاشکند تبدیل شده است. شما می توانید در طول سفر خود با بلیط هواپیمای تاشکند از این کلیسای باستانی بازدید کنید.

باغ ژاپنی در شهر تاشکند

یکی از مکان های دیدنی و بسیار زیبای شهر تاشکند، باغ ژاپنی Japanese Garden می باشد. در این باغ فرهنگ و هنر ژاپنی به نمایش گذاشته شده است و یکی از جاذبه های شهر تاشکند می باشد.

پارک آبی شهر تاشکند ازبکستان

اگر به دنبال هیجان و تفریحات آبی هستید، پارک آبی تاشکند Aqualand Tashkent را فراموش نکنید. این پارک آبی بی نظیر در فصل تابستان میزبان گردشگران بسیاری است و این پارک مدرن انواعی از تجهیزات تفریحی، سرسره، استخر و همچنین کافی شاپ ها و رستوران ها را شامل می شود.

موزه یادبود شهدا یا قربانیان تاشکند

یکی دیگر از  موزه های تاریخی و مشهور شهر تاشکند، موزه یاد بود  قربانیان دوران استعمار این شهر است. این مکان به عنوان یادبودی از  قربانیان دوران استعمار شوروی بنا شده است و به یکی از جاذبه های ازبکستان و شهر تاشکند تبدیل شده است.

موزه یادبود شهدا یا قربانیان تاشکند

سالن تئاتر اپرا شهر تاشکند ازبکستان

سالن تئاتر اپرا شهر تاشکند Navoi Opera Theater با ظرفیت ۱۴۰۰ تماشاگر یکی از جاذبه های معروف شهر تاشکند در کشور ازبکستان است. برای ساخت این بنای زیبا با معماری منحصر به فرد از زندانیان ژاپنی استفاده می شود.

هزینه های سفر به تاشکند ازبکستان

به طور کلی هزینه خورد و خوراک در کشور ازبکستان بالا نمی باشد و انواع متنوعی از رستوران ها در شهر تاشکند دیده می شود. به تاشکند و سفر به این شهر می توانید انواعی غذاهای اروپایی، خاورمیانه و حتی روسی را تست و تجربه کنید. همچنین انواعی از دکه ها و اغذیه فروش های محلی در این شهر دیده می شود و می توانید در طول سفر خود با بلیط هواپیمای تاشکند به اغذیه فروشی های فوق العاده نیز سری بزنید. همچنین اگر درست کردن غذا را ترجیح می دهید، با صرف قیمت کم اقلام مورد نیاز خود را از سوپر مارکت و هایپر مارکت های شهر تاشکند تهیه کنید و کاهش چشم گیری در هزینه خورد و خوراک خواهید داشت.

اگر قصد تست و تجربه ی غذاهای معروف ازبکستان را در طول سفر خود به هواپیمای تاشکند دارید، پیشنهاد می کنیم که رستوران های محلی این شهر را از دست ندهید. انواعی از غذاهای اصیل ازبکستان از جمله سوپ لاجمان، سوپ چوچوارا،  پلوی عروسی، سالاد تاشکند، مانتی، سامسا، سالاد آچیچوک، شوربا، کوتابی، حلوا و… در این رستوران ها سرو می شود و همچنین بعد از غذا در این رستوران ها چای ازبکی سرو می شود.

یکی از نکات مهم پس از خرید و رزرو بلیط هواپیمای تاشکند، هزینه ی اقامت و رزرو هتل مناسب است. اگر به قصد توریستی با بلیط تاشکند به این شهر سفر کنید، می توانید برای اقامت خود از هتل، هتل آپارتمان و هاستل استفاده کنید. هزینه ی اقامت در شهر تاشکند بالا نمی باشد و به راحتی و با قیمت مقرون به صرفه می توانید در اقامتگاه مناسبی ساکن شوید.