بلیط هواپیمای تایلند

هر زمانی که قصد مسافرت داشتید می توانید یکی از کشورهای خوب و نزدیک مانند تایلند را انتخاب کرده و با تهیه بلیط هواپیمای تایلند به این شهر سفر کنید.

آشنایی با کشور تایلند

کشور تایلند یکی از کشور هایی که در شبه جزیره هند و چین قرار گرفته است و همچنین در قسمت جنوب شرقی قاره ی آسیا واقع شده است. مردم کشور تایلند به زبان تایلندی صحبت می کنند. شهر بانکوک پایتخت کشور تایلند است که پرجمعیت ترین شهر در این کشور نیز می باشد. بزرگ ترین شهر این کشور نیز پاتایا نام دارد. در لغت معنی نام این کشور سرزمین حوری ها یا همان تایی می باشد. در این کشور زیبا قریب به اکثر مردم مذهب بودایی دارند.

کشور تایلند مساحتی به اندازه 520 هزار کیلومتر دارد و در این مساحت حدود 64 میلیون نفر زندگی می کنند. کشور تایلند با کشورهایی همچون میانمار، لائوس، کامبوج و مالزی در قسمت های مختلف خاک خود همسایه می باشد. در این کشور منابع طبیعی زیادی همچون کائوچو، قلع، تنگستن، الوار چوبی، سرب، سنگ گچ، زغال سنگ، فلوراید و … یافت می شود.

آب و هوای کشور تایلند

کشور تایلند دارای آب و هوایی عموماً گرم می باشد. در این شهر سه نوع آب و هوا و فصل متفاوت خشک، خنک و بارانی وجود دارد. دمای فصل خشک که همان فصل تابستان کشور تایلند می باشد در بالاترین حد خود به 34 درجه می رسد و هوایی با رطوبت 75 درصد در این فصل در کشور تایلند داریم. دمای فصل خنک که همان زمستان کشور تایلند می باشد در حد نرمال بین 20 تا 32 درجه ی سانتی گراد می باشد و در آخر می رسیم به فصل بارانی یا همان فصل پاییز و بهار کشور تایلند که دمای هوا به 29 درجه ی سانتی گراد می رسد و هوا دارای رطوبت 87 درصدی می باشد.

این حرف بسیار درست است که می گویند چه کسی با آب و هوای تایلند قادر به سفر به این کشور است؟! اما این دماها فقط بر روی کاغذ ثبت شده اند و فقط گاهی اوقات رخ می دهد. ولی در واقعیت تایلند یک کشور خوش آب و هوا است و شما می توانید فصل زمستان را برای سفر به این شهر انتخاب کنید و بلیط تایلند را تهیه نمایید. اگر به شما توصیه می شود بلیط هواپیمای تایلند را در فصل زمستان تهیه نمایید دلیل بر این نیست که کشور تایلند در بقیه ماه های سال بد بوده و شما در این ماه ها از سفر خود منصرف شوید بلکه فصل زمستان بهترین فصل برای سفر به کشور تایلند است.

آشنایی با کشور تایلند

بهترین زمان برای سفر به کشور تایلند

همان‌ طور که گفته شد بهترین زمان سفر با تور تایلند برای هر کسی به خود او بستگی دارد. اما فصل تابستان بهترین زمان پرواز است. در این فصل کشور تایلند بسیار سرسبز بوده و با سفر به این کشور حس آرامش خاصی به شما دست می دهد. به این نکته هم باید توجه کرد که شما وقتی بلیط هواپیمای تایلند دریافت می کنید. بهترین زمان شما برای سفر تاریخ درج شده روی بلیط تایلند است اما باز هم این امکان برای شما فراهم شده که اگر بخواهید تاریخ بلیط هواپیمای تایلند خود را عوض کنید قادر به این کار باشید. ولی با رعایت شرایطی در خصوص این موضوع که این شرایط از طرف شرکت های هواپیمایی گذاشته می شود.

فرودگاه های بین المللی کشور تایلند

کشور تایلند دارای فرودگاه های بسیاری می باشد که ما در این قسمت به فرودگاه شهر بانکوک به دلیل پایتخت بودن آن پرداخته ایم. در ابتدا باید گفت که فرودگاه بانکوک یکی از فرودگاه های بین المللی کشور تایلند می باشد. فرودگاه بین المللی بانکوک دارای مساحتی حدود 7400 هکتار بوده و در سال 2006 کار خود را به صورت رسمی آغاز کرد. نام این فرودگاه مربوط به یکی از امپراطوری های جنوب شرقی آسیا می باشد که به معنی سرزمین طلایی می باشد. فرودگاه شهر بانکوک دارای برج مراقبتی به ارتفاع 2 متر و 200 سانت می باشد که از این نظر بلندترین برج مراقبت جهان به حساب می آید.

فرودگاه بین المللی بانکوک از نظر تردد رتبه های دوازدهم در جهان، ششم در قاره ی آسیا و اول در کشور تایلند را به خود اختصاص داده است. فرودگاه بین المللی بانکوک دارای سالن های زیادی می باشد که سالن E آن به مسافران داخلی اختصاص دارد و دیگر سالن ها متعلق به مسافران بین المللی مخصوصاً مسافرانی است که برای تور بانکوک آمده اند. فرودگاه بانکوک باندی به طول 5000 متر دارد و همچنین در ارتفاع 2 متری از سطح دریا قرار گرفته است. اگر شما بلیط هواپیمای تایلند را تهیه می کنید و می خواهید به این فرودگاه برسید می توانید از خودروی شخصی، تاکسی و اتوبوس استفاده کنید چرا که برای همه ی آن ها به فرودگاه مسیری وجود دارد.

مشخصات و امکانات فرودگاه های تایلند

در این فرودگاه علاوه بر امکاناتی که نام برده شد امکانات دیگری همچون دفترهای فروش بلیط، نمازخانه، بانک و عابر بانک، پارکینگ، صرافی، رستوران، کافه، اینترنت پرسرعت رایگان، کیوسک های مخابراتی رایگان، قسمت امانات، آرایشگاه، مرکز ماساژ و زیبایی، مرکز پزشکی، خدمات باربری، سرویس بهداشتی، چرخ های دستی و انواع مغازه ها وجود دارد که دلیل آن ها مسافرها و توریست های داخلی و خارجی است که هر ساله به این شهر سفر می کنند. همین امکانات باعث شده که بلیط تایلند در همه جای ایران پر فروش باشد و هر ساله توریست های زیادی از نقاط مختلف جهان به این شهر بیایند و همچنین باعث شده بلیط هواپیمای تایلند جزء پرطرفدار ترین بلیط ها در جهان قرار بگیرد.

مشخصات و امکانات فرودگاه های تایلند

معرفی شرکت های هواپیمایی جهت خرید بلیط تایلند

در این فرودگاه شرکت های زیادی فعالیت می کنند که همه ی آن ها به صورت رفت و برگشتی اند مگر در شرایط خاص که به صورت یک طرفه قرار گیرند. شرکت های موجود در این فرودگاه عبارتند از: شرکت هواپیمایی ایران ایر، شرکت هواپیمایی آل نیپون ایرویز، شرکت هواپیمایی ایر فرانس، شرکت هواپیمایی جنوب چین، شرکت هواپیمایی رایان ایر، شرکت هواپیمایی ایر چاینا، شرکت هواپیمایی شرق چین و … .

بهترین زمان برای خرید و رزرو بلیط هواپیمای تایلند

ابتدا باید گفت که بهترین زمان سفر به کشور تایلند برای هر فردی بستگی به شرایط آن فرد دارد. اما بهترین زمان برای گرفتن بلیط هواپیمای تایلند فصل تابستان است زیرا که در این فصل مدت زمان بیشتری را می توانید در سفر باشید و همچنین از نظر آب و هوایی کشور تایلند شرایط خوبی خواهد داشت ولی باید خاطر نشان کرد که در این فصل بلیط تایلند بسیار گران و کمیاب می شود. در هر سفری که افراد می خواهند به کشور تایلند انجام دهند ابتدا باید به زمانی که می توانند مسافرت خود را شروع کنند توجه کنند و بعد به سایر امور بپردازند چون کشور تایلند و بلیط هواپیمای تایلند در هر زمانی وجود دارد.

بهترین زمان برای رزرو بلیط هواپیمای تایلند فصل هایی است که مسافرین کمتری به این شهر سفر می کنند و قیمت بلیط تایلند بسیار پایین است. اما اگر شما دوست دارید در زمان های شلوغ نیز به این شهر بروید می توانید از مدتی قبل تر از طریق سایت بلیط هواپیمای تایلند را دریافت کنید که دیگر نه نگران رزرو بلیط تایلند و نه نگران هزینه زیاد بلیط تایلند باشید.

مدارک لازم برای خرید بلیط هواپیمای تایلند

وقتی شما به سایت برای خرید بلیط هواپیمای تایلند مراجعه می کنید، نیازی به ارائه هیچ گونه مدرکی نیست و فقط باید اطلاعات آن ها را به درستی وارد نمایید و فقط در روز پرواز مدارک را برای تطبیق دادن باید به مأموران گیت تحویل دهید. اما اگر به صورت حضوری به شرکت های مسافربری برای خرید و تهیه بلیط تایلند مراجعه می کنید باید حداقل یک مدرک شناسایی از خود به آن ها ارائه دهید و در شرایط خاصی از شما مدارک دیگری هم می خواهند. مثلاً اگر عکس مدرک شناسایی تحویلی شما با خودتان مطابقت نکند یا جزء اتباع خارجی باشید و مواردی از این قبیل.

قیمت بلیط هواپیمای تایلند در فصل های مختلف سال

قیمت بلیط هواپیما تایلند در فصل بهار

ماه فروردین،در اوایل این ماه با توجه به فرا رسیدن عید نوروز و استقبال بیش از حد مردم ایران و جهان، قیمت بلیط تایلند بسیار افزایش می یابد. ماه اردیبهشت، در این ماه به دلیل کم تر شدن استقبال از بلیط هواپیمای تایلند، قیمت ها نیز روال عادی خود را طی می کنند. ماه خرداد، در اواخر این ماه به دلیل این که امتحانات دانش آموزان تمام می شود، دوباره قیمت بلیط تایلند بالا می رود اما هنوز به حد قیمت این بلیط ها در ماه فروردین نمی رسد.

قیمت بلیط هواپیمای تایلند در فصل تابستان

در این فصل بلیط هواپیمای تایلند زیاد مورد استقبال قرار نمی گیرد و اکثر افراد مشغول کار هستند و به همین دلیل بلیط تایلند در این فصل با تخفیف های خوبی عرضه می شود.

قیمت بلیط هواپیمای تایلند در فصل پاییز و زمستان

در تمام این دو فصل استقبال از بلیط هواپیمای تایلند به بالاترین حد خود می رسد و به همین دلیل قیمت های این بلیط ها سر به فلک می کشد.

قیمت بلیط هواپیمای تایلند در فصل های مختلف سال

نکاتی در مورد تهیه بلیط هواپیمای تایلند

  • نکته اول در مورد تهیه بلیط این است که شما دو راه برای تهیه بلیط هواپیمای تایلند در پیش رو دارید که اولین راه آن مراجعه به سایت های شرکت های هواپیمایی مد نظرتان است و دومین راه مراجعه حضوری به دفترهای هواپیمایی می باشد. ولی باید دقت کنید که هر کدام از راه ها را که انتخاب می کنید، اطلاعاتی که به افراد مربوطه می دهید باید درست باشد و با مشخصات شما یا مسافر هم خوانی داشته باشد. اگر این گونه نباشد شما یا مسافر به عنوان فرد بدون بلیط محسوب می شوید و قادر به پرواز با هواپیما نخواهید بود.
  • اگر شما همراه خود کودک زیر شش سال دارید نیاز نیست برای او بلیط تهیه کنید اما اگر بخواهید برای او صندلی بگیرید باید یک بلیط با نام والدین او و با هزینه ی یک فرد بالغ برای او تهیه نمایید.
  • بلیط هر گونه ناوگان حمل و نقلی در یک مدت زمان مشخصی قابل استرداد یا برگشت می باشد. اما معمولاً درصدی از مبلغ پول از آن کسر می شود.

اقامت در تور تایلند

در ابتدا باید به این توجه داشته باشید که در زمان سفر و اقامت در کشور تایلند امکانات رفاهی خود مانند هتل، وسیله ی رفت و آمد و … را فراهم کنید. بعد از این که شما اقدامات بالا را انجام دادید باید به دنبال یافتن مراکز تفریحی و گردشگری کشور تایلند بگردید. نکات دیگری هم مانند این که از رستوران های مطمئن غذا تهیه نمایید، به هرکسی اعتماد نکنید و … وجود دارد که باید به آن ها هم توجه کرد. بهتر است این قضیه را هم بگوییم که اگر شما بلیط هواپیمای تایلند را تهیه کرده و به این شهر سفر می کنید ولی از مناطق دیدنی آن بازدید نکنید بهتر است به جای تهیه بلیط تایلند، بلیط شهر دیگری را تهیه کنید و یا اصلاً اقدام به این کار نکنید.

جاذبه های دیدنی و تاریخی تایلند

حال که شما قصد خرید بلیط هواپیمای تایلند را دارید بهتر است چند مرکز دیدنی این شهر را بشناسید و با شناختن این مراکز از سفر خود لذت ببرید.در زیر به چند مورد از مراکز تفریحی و دیدنی اشاره می کنیم.

رزگاردن بانکوک

یکی از دیدنی هایی که نزدیک شهر بانکوک قرار دارد رزگاردن است که درون این مکان زیبا دریاچه ی زیبایی قرار گرفته است. این مکان به دلیل به نمایش گذاشتن فرهنگ و صنایع دستی مردم تایلند بسیار مورد بازدید قرار می گیرد.

آکواریوم شهر پاتایا

یکی از دیدنی ترین مکان هایی که برای گردشگران بسیار جذاب و دیدنی می باشد، دنیای زیر آب شهر پاتایا می باشد. در این مکان افراد داخل تونلی شیشه و داخل دریا قرار می گیرند. این آکواریوم بیش از 100 متر طول دارد. در این آکواریوم موجودات بسیار گوناگونی وجود دارد که تعداد آن ها به 4 هزار موجود با 200 گونه ی جانوری می رسد.

جاذبه های دیدنی و تاریخی تایلند

دریم ورلد شهر بانکوک

دریم ورلد یک شهربازی بسیار زیبا می باشد که می تواند وسیله ی سرگرمی شما و فرزندانتان را برای ساعتی فراهم کند. این شهربازی دارای وسایل بازی متنوع بسیاری می باشد که استفاده از آن ها خطری برای افراد ندارد و می تواند رویاهای شما را به واقعیت تبدیل کند.

معبد بودای شهر بانکوک

معبد بودای خوابیده یکی از بزرگترین و قدیمی ترین معابد موجود در شهر بانکوک و کشور تایلند می باشد که در نزدیکی کاخ پادشاهی شهر بانکوک قرار گرفته است. در این معبد مجسمه های زیادی از بودا وجود دارد اما مجسمه ی اصلی بودا به صورت خوابیده می باشد به طوری که 46 متر طول و 15 متر ارتفاع دارد و همچنین پوشیده از طلا می باشد. این را هم باید گفت که این مکان اولین مکان برای ماساژهای سنتی تایلندی ها بوده است.

شما زمانی که بلیط هواپیمای تایلند را دریافت می کنید نگران رفاه خود در این فرودگاه و هواپیماها نباشید زیرا محیط فرودگاه و هواپیماها از کیفیت بالایی برخوردارند.