بلیط هواپیمای ترکیه

بلیط هواپیمای ترکیه در چند سال اخیر در صدر فروش بلیط در اکثر شرکت های هواپیمایی قرار گرفته است. ترکیه جز کشورهایی است که در چند سال اخیر مردم ایران بسیار تمایل به سفر به این کشور دارند و اگر به لیست توریست های کشور ترکیه نگاهی بیندازیم می بینیم که بیشتر مسافران این کشور ایرانی ها هستند که معمولا تعطیلات خود را در این کشور می گذرانند. توریست هایی که از ایران و سایر کشورهای دنیا به ترکیه می روند معمولا عمده اقتصاد این کشور را تشکیل می دهند.

آشنایی با کشور ترکیه

برای هرکسی که قصد سفر به ترکیه و خرید بلیط هواپیمای ترکیه را دارد آشنایی با تاریخ ترکیه جالب است. این کشور در ابتدا زیر سلطه ایران و هخامنشیان بود که بعد از حمله اسکندر به دست سلوکیان افتاد و بعد از آن نیز رومیان این کشور را فتح کردند. بعد از مدتی عثمانی ها که قبیله ای بسیار معروف در نزدیکی های کشور ترکیه بود شروع به شورش در این کشور کردند و بعد از مدتی موفق شدند این کشور را زیر سلطه خود در بیاورند. بعد ها در جنگ جهانی اول بود بود که این امپراطوری نابود شده و کشور ترکیه به دست انگلیسی ها افتاد و بعد از آن انقلابی در این کشور رخ داد که جمهوری ترکیه تشکیل شد.

جغرافیای این کشور نیز از دیگر موارد مورد نیاز برای سفر به این کشور و خرید بلیط ترکیه می باشد. ترکیه کشور بسیار زیبا می باشد که نیمی از این کشور واقع در قاره آسیا و نیمی دیگر از آن واقع در قاره اروپا می باشد، این کشور با کشورهایی از قبیل ایران، آذربایجان، ارمنستان، گرجستان و عراق و سوریه همسایه می باشد. ترکیه توسط دریاهای سیاه، مدیترانه، مرمره و اژه احاطه شده است و دو تنگه بسیار مهم بسفر و داردانل در نزدیکی این کشور قرار دارند که بسیاری از تجارت این کشور وابسته به این دو تنگه می باشد.

آشنایی با کشور ترکیه

آب و هوای کشور ترکیه

ترکیه کشوری بسیار خوش آب و هوا می باشد قسمت های مرکزی این کشور دارای آب و هوای بسیار خشک می باشد و تمرکز جمعیتی در این ناحیه بسیار کم می باشد و جمعیت کمی در این مناطق زندگی می کنند، نواحی جنوبی و جواب غربی این کشور که بیشترشان ساحل دریا ها می باشد آب و هوایی مدیترانه ای می باشد و مکانی بسیار مناسب برای زندگی و سفر می باشد و جمعیت زیادی از این کشور نیز در این منطقه زندگی می کنند. قسمت هایی از ترکیه که با سواحل دریای سیاه در همسایگی می باشند نیز نواحی بسیار خوبی برای زندگی می باشند این نواحی دارای تابستان هایی بسیار گرم می باشند ولی در فصول سرد این ناحیه بسیار معتدل می باشد و مکان مناسبی برای توریست های می باشد. بخش های شرقی کشور ترکیه نیز مناطق کوهستانی می باشد که بیشتر برای کوهنوری مورد استفاده قرار می گیرد و در مناطق کوهپایه ای این مناطق نیز جمعیت زیادی زندگی می کنند. در زمان خرید بلیط هواپیمای ترکیه به زمان و مکان بلیط دقت کنید.

بهترین زمان برای سفر به ترکیه

ترکیه کشوری دارای آب و هوای بسیار معتدل می باشد ولی بهترین زمان برای سفر به این کشور بهار و پاییز می باشد، ماه های مارس تا می و سپتامبر تا اواخر نوامبر بهترین و مناسب ترین زمان برای سفر با تور ترکیه و خرید بلیط ترکیه می باشد. در این ماه ها آب و هوای این کشور بسیار مناسب می باشد و این کشور دارای بیشترین مسافر می باشد و می توانید یک سفر بسیار خوب را در این کشور تجربه کنید، بنابراین برای خرید بلیط هواپیمای ترکیه و سفر به این کشور حتما یکی از این دو فصل را انتخاب کنید.

در تور ترکیه سعی کنید همواره ویزای خود و مدارک شناسایی خود را در کنار خود داشته باشید که در صورتی که اتفاقی غیر قابل پیش بینی افتاد و نیاز به دانستن و تایید هویت شما بود دچار مشکل نشوید، سعی کنید از مراکز خرید بسیار مشهور ترکیه خرید نکنید این چرا که این مراکز خرید معمولا محل خرید افراد بسیار پولدار می باشد و معمولا قیمت هایی معادل چند برابر قیمت اصلی جنس را به شما می فروشند، سعی کنید اگر مشکلاتی برای شما در طول اقامتتان در این سفر پیش آمد که مربوط دولت این کشور می شد در ابتدا سعی کنید به سفارت ایران در این کشور مراجعه کنید و مشکلاتتان را با آن ها در میان بگذارید.

فرودگاه های بین المللی ترکیه

بیشتر پرواز هایی که از ایران به سمت ترکیه هستند مقصدشان معمولا دو شهر بزرگ آنکارا و استانبول می باشند بنابراین به توضیح مختصری درباره فرودگاه های این دو شهر می پردازیم.

فرودگاه بین المللی آتاتورک استانبول

اولین فرودگاه، فرودگاه بین المللی آتاتورک استانبول می باشد این فرودگاه در سال 1924 میلادی تاسیس شده است نام این فرودگاه در ابتدا یشیل کوی بود که نام منطقه ای بود که فرودگاه در آن جا تاسیس شده بود ولی بعد ها به افتخار رییس جمهور یک دوره از این کشور به نام مصطفی آتاتورک این نام تغییر کرد، در سال 2015 این فرودگاه توانست رتبه یازدهم شلوغ ترین فرودگاه های دنیا را کسب کند و در سال 2016 نیز توانست رتبه سوم را کسب کند. این فرودگاه دارای دو پایانه مسافربری می باشد که کمک شایانی به حمل و نقل های بعد و قبل از پرواز می کند و بیشتر مسافران به جای تاکسی از این پایانه ها استفاده می کنند. بیشتر هواپیماهای این فرودگاه هواپیماهای غول پیکر بوئینگ می باشند. این فرودگاه دارای گیت هایی می باشد که می توانید برای بازگشت بلیط هواپیمای ترکیه به مقصد خود را نیز از این گیت ها دریافت کنید.

فرودگاه بین المللی اسن بوگا آنکارا

فرودگاه بین المللی آنکارا فرودگاهی بسیار مجهز و بزرگ و شلوغ می باشد که نام اصلی آن اسن بوگا می باشد و واقع در فاصله 28 کیلومتری شهر آنکارا می باشد. این فرودگاه در سال 1355 احداث شده است، به دلیل افزایش تعداد مسافرانی که سالانه وارد این شهر شده و یا از آن خارج می شوند ترمینال جدیدی دراین فرودگاه از سال 2006 احداث شده است که کمک شایانی به جابه جایی مسافران می کند. در سال 2009 این فرودگاه به دلیل ارائه بهترین کیفیت پروازی و کیفیت خدمات ارائه شده به عنوان بهترین فرودگاه در سرتاسر قاره اروپا انتخاب شد. بیشتر شرکت های هواپیمایی که در این فرودگاه فعالیت می کنند معمولا از شرکت های هواپیمایی تورکیش ایرلاین و آنادولوجت می باشند. این فرودگاه برای راحتی مسافران دارای اتوبوس های شهری و تاکسی هایی می باشد که شبانه روزی مسافران را در سطح شهر و داخل فرودگاه جابه جا می کنند و در پایان گیت های فروش بلیط هواپیمای ترکیه به مقاصد مختلف نیز در این فرودگاه یافت می شود.

فرودگاه بین المللی اسن بوگا آنکارا

فرودگاه بین المللی صبیحه گوکچن استانبول

 این فرودگاه در سال 2007 تاسیس شد و دلیل تاسیسش هم تقاضای بیش از حد پرواز به شهر استانبول بود که فرودگاه آتاتورک به تنهایی توانایی تحمل این حجم از جمعیت را نداشت. نام این فرودگاه از نام اولین خلبان زن در این کشور برگرفته شده است و به افتخار وی نام گذاری شده است. با وجود فرودگاه آتاتورک باز هم این فرودگاه در سال 2015 موفق شد 28 میلیون مسافر را با پرواز های داخلی و خارجی جابه جا کند، قیمت های این فرودگاه بسیار مناسب می باشد و رتبه اول ارزان ترین پرواز های داخلی و خارجی را از سمت کنگره پرواز های ارزان قیمت در سال 2010 دریافت کرده است. این فرودگاه دارای یک پارکینگ چهار طبقه می باشد که ظرفیتی معادل با 4000 خودرو را داراست.این فرودگاه دارای یک هتل دارای 128 اتاق، ترمینال، گیت های فروش بلیط هواپیمای ترکیه به سایر نقاط دنیا و سردخانه می باشد.

معرفی شرکت های هواپیمایی جهت خرید بلیط ترکیه

همان طور که گفته شد ترکیه یکی از کشور های توریستی می باشد و فروش بلیط هواپیمای ترکیه بیشترین میزان فروش در تمامی دنیا می باشد و سالانه تعداد بسیاری زیادی از توریست ها تعطیلات خود را در این کشور می گذرانند. بسیاری از شرکت های هواپیمایی و تور های گردشگری در ایران نیز هر ساله تور های بسیار زیادی را به این کشور می برند. آزادی هایی که در این کشور برقرار می باشد و مناطق بسیار زیبای این کشور مسافران ایرانی را جذب این کشور می کند و همین امر باعث می شود بخش عمده ای از چرخ اقتصاد ترکیه به واسطه تور هایی که از سایر کشور ها به ترکیه می آیند  بچرخد و شرکت های هواپیمایی نیز سود کلانی از فروش بلیط هواپیمای ترکیه می برند. شرکت های توریستی و هواپیمایی بسیاری در ایران به مقصد ترکیه پرواز دارند که در ادامه به معرفی چند مورد از این شرکت ها می پردازیم که شما می توانید با تهیه بلیط ترکیه از این شرکت ها نسبت به سفر به ترکیه اقدام کنید.

شرکت هواپیمایی هما

شرکت هواپیمایی هما یا همان ایران ایر جز معروف ترین شرکت هایی است که بلیط ترکیه را به فروش می رساند و پرواز مستقیم به استانبول دارد. این شرکت هواپیمایی در سال 1325 احداث شده است و جزو قدیمی ترین شرکت های هواپیمایی ایرانی می باشد. این شرکت در زمینه های مسافربری و باربری فعالیت دارد. سالانه مسافران بسیار زیادی با تهیه بلیط هواپیمای ترکیه از این شرکت هواپیمایی به کشور ترکیه سفر می کنند و تجربه ای جالب را با این شرکت مسافربری تجربه می کنند.

شرکت هواپیمایی ماهان

شرکت هواپیمایی ماهان نیز از شرکت های هواپیمایی می باشد که پرواز مستقیم به کشور ترکیه دارد و شما می توانید به خرید بلیط هواپیمای ترکیه از این شرکت هواپیمایی سفری راحت را به ترکیه داشته باشید. این شرکت در سال 1371 تاسیس شده است و به نوعی یک شرکت هواپیمایی تازه تاسیس به حساب می آید. این شرکت هواپیمایی در ابتدا فقط پرواز های تهران – کرمان و کرمان – تهران را دارا بود ولی بعد ها با سرمایه گذاری های کلان این شرکت به یک بین المللی تبدیل شد، بلیط ترکیه از پر فروش ترین بلیط های این شرکت هواپیمایی می باشد.

شرکت هواپیمایی ماهان

بهترین زمان برای رزرو و خرید بلیط هواپیمای ترکیه

در کل بهترین زمان برای تهیه بلیط هواپیمای ترکیه را می توان در لحظات آخر دانست چرا که معمولا تور های مسافرتی که به ترکیه می روند در تلاش هستند که تور خود را به صورت کامل راهی این کشور کنند و در لحظات آخر شما می توانید بلیط ترکیه را با قیمت های بسیار مناسب تهیه کنید. فصل بهار فصل بسیار شلوغ ترکیه می باشد و معمولا مسافران زیادی مخصوصا از ایران راهی این کشور می شوند و معمولا قیمت بلیط هواپیمای ترکیه در این فصل بسیار گران می باشد، اگر به دنبال پرواز های ارزان قیمت و بلیط هواپیمای ترکیه با قیمت ارزان هستید فصل پاییز بسیار مناسب این هدف می باشد چرا که در این فصل هم کشور ترکیه زیبایی های خاص خود را دارد و شما می توانید با سفر به این کشور از یک لذت کم نظیر بهره ببرید. فصل زمستان فصل مناسبی برای خرید بلیط ترکیه نمی باشد چرا که در این فصل هوا بسیار سرد است و در فصل تابستان نیز توصیه می شود اقدام به خرید بلیط هواپیمای ترکیه نکنید چرا که فصل بسیار گرمی می باشد و ممکن است سختی زیادی را از ناحیه گرما متوجه شوید.

مدارک مورد نیاز برای رزرو بلیط هواپیمای ترکیه

برای خرید بلیط هواپیمای ترکیه در ابتدا شما باید نسبت به دریافت ویزای ترکیه اقدام کنید، بعد از دریافت این ویزا می توانید به شرکت های هواپیمایی مراجعه کنید و مدارک مورد نیاز خود را برای خرید بلیط تحویل دهید، مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزا کپی و اصل شناسنامه و کارت ملی، دو قطعه عکس، مدارک مورد نیاز برای تایید تمکن مالی شما برای دریافت ویزا و پر کردن فرم درخواست ویزا می باشد. بعد از کامل کردن این مدارک شما می توانید با ارائه دادن ویزای خود به شرکت های هواپیمایی بلیط ترکیه خود را خرید کنید.

قیمت بلیط هواپیمای ترکیه در زمان های مختلف

در فصل های گوناگون قیمت بلیط هواپیمای ترکیه متفاوت می باشد، در فصل زمستان قیمت بلیط هواپیمای ترکیه به پایین ترین قیمت خود می رسد زیرا کمترین تعداد مسافر در این فصل از ایران به ترکیه می روند بعد از فصل زمستان، فصل تابستان کم ترین تعداد مسافر را به مقصد ترکیه دارد و بنابراین در رتبه دوم ارزان قیمت ترین زمان های بلیط ترکیه می باشد. فصل های پاییز و بهار بیشترین تعداد مسافر از ایران به مقصد ترکیه می روند و کلا کشور ترکیه در این دو فصل گردشگران زیادی را به خود می بیند و به همین علت در این دو فصل بیشترین مقدار قیمت بلیط هواپیمای ارزان ترکیه ثبت می شود و شما برای خرید بلیط هواپیمای ترکیه باید قیمت گزافی را بپردازید. قیمت عادی بلیط ترکیه امسال یک میلیون و صد هزار تومان می باشد که در فصل های توریستی که نام برده شد (پاییر و بهار) این قیمت به دو میلیون تومان نیز می رسد.

قیمت بلیط هواپیمای ترکیه در زمان های مختلف

نکاتی برای خرید بلیط هواپیمای ترکیه

قبل از تهیه بلیط هواپیمای ترکیه سعی کنید در ابتدا با انواع پروازها و شرکت های هواپیمایی آشنا شوید و در مورد کیفیت پرواز و خدمات ارائه شده توسط آن ها تحقیق کنید و سپس اقدام به خرید بلیط ترکیه از شرکت هواپیمایی مربوطه کنید. سعی کنید فصلی را برای تهیه بلیط انتخاب کنید که علاوه بر مناسب بودن آب و هوا و شرایطی که می خواهید کشور ترکیه داشته باشد (شرایطی همانند شلوغ بودن و یا مناسب بودن شرایط خرید و …) قیمت مناسبی نیز داشته باشد معمولا مواقعی که کشور ترکیه خیلی شلوغ می باشد محل مناسبی برای رفتن به این سفر نمی باشد چرا که قیمت هتل ها و انواع جنس ها بسیار گران می باشد.