بلیط هواپیمای پوکت

به بهترین موقع سال برای خرید بلیط هواپیمای پوکت تایلند رسیده‌اید، آب و هوای گرم و دلچسب تابستان سفر خوشی را در این استان زیبا برایتان رقم خواهد زد. بلیط هواپیمای پوکت تایلند در این روزهای سال چندان افزایش قیمتی را نداشته است در نتیجه نسبت به بقیه سفرهای خارجی هزینهٔ کم‌تری را برای شما به بار خواهد داشت. پوکت از دلرباترین بخش‌های کشور تایلند است که سالیانه هزاران توریست را از اقسا نقاط جهان به خود جذب می‌کند.

آشنایی با جزیره پوکت

پوکت نام یکی از زیباترین جزیره‌های کشور تایلند است، آب‌های نیلی رنگ و درخت‌های سرسبز سر به فلک کشیده، این جزیره را به بهشتی برای گردشگران تبدیل کرده است. هزینه کم هتل‌ها و اقامتگاه‌ها و جاذبه‌های طبیعی بی نظیر این جزیرهٔ بی بدیل را بسیار محبوب کرده است. سواحل کاتا نوا، کارن، کاتا، کامالا، سورین و بانگ تائو از سواحل جنوبی و شمالی جزیره پوکت هستند. پوکت در کنار آب‌های نیلگون دریای آندامان (Andaman Sea) قرار گرفته است، سواحلی با ماسه‌های داغ و سفید همراه با صخره‌های سر به فلک کشیدهٔ آهکی منظره‌ای را رقم می زند که تنها در نقاشی‌ها خواهید دید.

با سفر با تور پوکت علاوه بر لذت بردن از تعطیلات بی نظیر و جاذبه‌های دیدنی می‌توانید از چشمه‌های آب گرم که خاصیت درمانی دارند و تورهای قایق رانی با ارزان‌ترین قیمت‌ها نیز استفاده کنید. شما در پوکت می‌توانید با غذاهای بی نظیر سنتی و فرهنگ بودائیسیم این شهر نیز آشنا شوید. این جزیرهٔ بی مانند می‌تواند برای شما یک تجربهٔ خاطره انگیز باشد که در هیچ کجا تجربه نخواهید کرد پس بدون معطلی بلیط هواپیمای پوکت را خریداری کنید و اولین قدم را برای داشتن تعطیلات به یادماندنی بردارید.

آشنایی با جزیره پوکت

فرودگاه بین المللی پوکت

کشور تایلند یکی از زیباترین کشورهای آسیایی از نظر جاذبه‌های طبیعی و گردشگری است و سالیانه هزاران گردشگر را به خود جذب می‌کند. فرودگاه بانکوک در پایتخت کشور تایلند واقع شده است. فرودگاه‌های بین المللی و معتبر زیادی در کشور تایلند ساخته شده است، شما می‌توانید در هر زمانی که اراده کنید می‌توانید بلیط پوکت را برای تور تایلند تهیه نماید. شما می‌توانید بلیط هواپیمای پوکت خود به طور مستقیم به فرودگاه پوکت انتخاب کنید و هم می‌توانید از طریق فرودگاه‌های داخلی دیگر به این جزیرهٔ زیبا سفر کنید.

فرودگاه بین المللی پوکت رده سوم را در بین دیگر فرودگاه‌های کشور تایلند به دست آورده است، این فرودگاه معتبر در جنوب کشور واقع شده است. در حال حاضر بیش از 10 ایرلاین هوایی در طول روز گردشگران را به مقصد خود می‌رساند، 3 پایانهٔ هوایی در این فرودگاه وجود دارد. پایانه یک به پروازهای بین المللی، پایانه 2 به پروازهای داخلی و پایانه X به پروازها چارتری اختصاص داده شده است. شما در هنگام خرید بلیط هواپیمای پوکت می‌توانید پرواز مستقیم به همین فرودگاه را انتخاب کنید اما اگر سفر خود را از دیگر شهرهای تایلند شروع می‌کنید جای نگرانی نخواهد بود در این صورت می‌توانید از طرق پروازهای داخلی به فرودگاه بین المللی پوکت سفر کنید.

آدرس فرودگاه بین المللی پوکت: Talang District, 222 Mai Kwaw Subdistrict, Phuket Province

امکانات و خدمات فرودگاه پوکت

فرودگاه پوکت به عنوان یک فرودگاه پر تردد باید طوری خدمت رسانی کند که رضایت تمامی توریست‌های خود را برآورده نماید. یکی از مسائل مهمی که گردشگران ایرانی در هنگام خرید بلیط پوکت در پس ذهنشان دارند تهیه ارز و پول رایج کشور تایلند است، خوشبختانه در سالن‌های ورودی و خروجی فرودگاه مراکز تبدیل ارز وجود دارد و به راحتی می‌توانید دستگاه‌های خودپرداز ATM را در سرتاسر فرودگاه پیدا کنید.

در مرکز سالن‌های پروازهای بین المللی و داخلی اتاقک های موسوم به اطلاعات فرودگاه وجود دارد که می‌توانید در صورت سؤال و یا در صورت گم‌ شدن وسایل و چمدان‌هایتان باید به باجه‌های اطلاعات مراجعه کنید. هنگامی که بلیط هواپیمای پوکت خود را به مقصد تهران رزرو کردید، باید ساعاتی را در فرودگاه به انتظار بنشینید و این قسمت شاید خسته کننده ترین بخش سفر باشد اما خوشبختانه در فرودگاه می‌توانید به صورت رایگان تا 2 ساعت از وای فای استفاده کنید.

 در صورت نیاز به استراحت نیز می‌توانید به سالن‌های استراحت که در سالن‌های فرودگاه تعبیه شده است مراجعه کنید و پرداخت مقدار ناچیزی ورودی از خدمات این سالن‌ها استفاده کنید. اگر در طول سفر فرصت نکرده‌اید که به سراغ خرید سوغاتی بروید جای نگرانی نیست، در محوطه فرودگاه ده‌ها فروشگاه بزرگ و شیک وجود دارد که انواع کالاها را بدون مالیات عرضه می‌کنند. برای رفع عطش و گرسنگی خود نیز می‌توانید به کافی شاپ ها و رستوران‌های محلی و بین المللی فرودگاه پوکت سری بزنید.

حمل و نقل عمومی در فرودگاه بین المللی پوکت

زمانی که به مقصد خود یعنی جزیره دوست داشتنی پوکت رسیدید، گزینه‌های حمل و نقل در فرودگاه بین المللی پوکت برای شما بسیار زیاد است و جای هیچ گونه نگرانی برای رسیدن به هتل وجود ندارد. اولین گزینه اتومبیل‌های کرایه‌ای است، شما می‌توانید برای تهیه این بلیط های کرایه ای به باجه لیموزین در سالن ورودی در طبقهٔ اول مراجعه کنید. اگر به دنبال صرفه جویی در هزینه‌های سفر خود هستید به سراغ وسایل حمل و نقل عمومی بروید، سه چرخه‌های عمومی و اتومبیل‌های مسافربری در خارج از فرودگاه قرار دارند. برای کرایه کردن لیموزین و آغاز کردن یک سفر رؤیایی باید به باجه لیموزین در سالن ورودی در طبقه اول سری بزنید.

فرودگاه بین المللی پوکت

معرفی شرکت های هواپیمایی جهت خرید بلیط پوکت

خطوط هوایی معتبری به فرودگاه بین المللی پوکت سفر می‌کنند، شما می‌توانید بلیط پوکت خود را با بررسی خدمات هر یک از این ایرلاین ها انتخاب نمایید. شما می‌توانید مبدأ حرکت خود را تهران و یا سایر کشورهای دیگر که قصد پرواز و خرید بلیط هواپیمای پوکت را دارید با هر یک از این خطوط هوایی بین المللی برگزینید.

اگر بلیط پوکت خود را به صورت اینترنتی تهیه می‌کنید، می‌توانید خطوط هوایی پرواز خود را به صورت دلخواه انتخاب نمایید. از میان ایرلاین های معتبر ایرانی، شرکت هواپیمایی ماهان بلیط پوکت و پرواز مستقیم از فرودگاه امام خمینی را به جزیره پوکت به فروش می‌رساند. بلیط هواپیمای پوکت خطوط هوایی دیگر، پروازها را به صورت غیر مستقیم انجام می‌دهند و معمولاً در یک یا دو کشور دیگر توقف خواهند داشت.

  • پرواز بانکوک ایرویز (Bangkok Airways) تهران – بانکوک – پوکت
  • پرواز قطر ایرویز (Qatar Airways) تهران – دوحه – پوکت
  • پرواز ایران ایر (Iran Air) تهران – دبی – پوکت
  • پرواز هواپیمایی اتحاد (Etihad) تهران – ابوظبی – پوکت
  • پرواز هواپیمایی امارات (Emirates) تهران – دبی – پوکت
  • پرواز ایر آسیا مالزی (Air Asia Airlines) تهران – کوالالامپور – پوکت و تهران – بانکوک – پوکت

بهترین زمان برای خرید بلیط هواپیمای پوکت

برای تهیه بلیط هواپیما پوکت می‌توانید به صورت اینترنتی نیز اقدام کنید، برای این کار باید به سراغ یک سایت معتبر بروید. بعد از ورود به سایت در صورت نیاز باید در سایت عضو شوید، بعد به سراغ کاراکتر هایی که باید انتخاب کنید بروید. شما باید مبدأ و مقصد خود را وارد کرده و یک طرفه و دوطرفه بودن سفر خود را انتخاب نمایید، تاریخ رفت و برگشت را از روی تقویم مشخص کرده و نوع پرواز را اکونومی بزنید. بعد از جست و جو لیستی از تمامی پروازها شامل انواع ایرلاین ها در ساعت‌های مختلف نمایش داده می‌شود. در صفحه نمایش داده شده می‌توانید اطلاعات جزئی هر پرواز، تعداد توقف‌ها، کلاس پرواز و فرودگاه‌ها را مشاهده کنید.

شما می‌توانید در تمامی ماه‌های سال بلیط هواپیمای پوکت را برای یک تجربهٔ خاطره انگیز تهیه کنید اما بهترین زمان سفر و تهیه بلیط پوکت از نظر آب و هوایی، ماه‌های نوامبر تا آوریل است که معادل با 10 آبان تا 10 اردیبهشت خواهد بود. در این ماه‌ها شما می‌توانید به آرامش کامل از فعالیت‌های ساحلی خود لذت ببرید. دمای هوا در این بازه بیش‌تر از 26 درجه نخواهد بود و جو جزیره بسیار مطلوب و آرام است و همین امر باعث می‌شود هزینهٔ اقامتگاه ها افزایش قابل توجهی پیدا کنند اما هنوز هم نسبت به دیگر مناطق قیمت‌ها قابل قبول هستند.

 اگر به دنبال یک سفر کم هزینه‌تر هستید باید خرید بلیط پوکت خود را در ماه‌های می تا اکتبر انجام دهید، در بین ماه‌های اردیبهشت تا اواسط آبان بلیط هواپیمای پوکت به دلیل تغییرات فصلی و بارش‌های موسمی آف خواهد خورد و هزینه‌های اقامتی نیز کاهش قابل توجهی خواهند داشت. در این ماه‌ها جو دریا کمی ناآرام است و بیشتر اوقات امکان شنا و قایق سواری وجود ندارد اما هنوز هم می‌توانید سفری ارزان و خاطره انگیز را تجربه کنید.

بهترین زمان برای خرید بلیط پوکت

مدارک مورد نیاز برای رزرو بلیط هواپیمای پوکت

شما می‌توانید به جای صرف کردن ساعت‌ها در دفاتر خرید بلیط هواپیما، به راحتی در هر لحظه بلیط پوکت خود را به صورت آنلاین و اینترنتی تهیه نمایید. برای خرید بلیط هواپیمای پوکت تایلند به پاسپورت با حداقل شش ماه اعتبار نیاز دارید، برای سفر به تایلند نیاز به ویزای توریستی این کشور نیز می‌باشد. هزینهٔ ویزا توریستی تایلند در حدود ۱۶۰ هزار تا ۲۰۰ هزار تومان است که با توجه با قیمت ارز ممکن است کمی افزایش یا کاهش یابد. بعد از تهیهٔ بلیط هواپیمای پوکت و در هنگام خروج از کشور عوارض خروج را پرداخت نمایید، پرداخت حضوری در فرودگاه و یا پایانه‌های مرزی زمینی است. هزینه عوارض خروج از کشور 220 هزار تومان برای اولین بارو 330 هزار تومان و 440 هزار تومان برای دومین بار و سومین بارمی‌باشد.

قیمت بلیط هواپیمای پوکت در زمان‌های مختلف از سال

در بخش های قبل توضیح دادیم قیمت بلیط پوکت تایلند بسته به فصل تغییر خواهد کرد، از اوایل آبان تا اردیبهشت بهترین فصل آب و هوایی برای خرید بلیط هواپیمای پوکت است اما از طرف دیگر به دلیل افزایش گردشگران به طبع قیمت بلیط پوکت افزایش قیمت قابل توجهی را تجربه خواهد کرد. در شش ماهه اول یعنی اردیبهشت تا آبان به دلیل بارش‌های موسمی در پوکت قیمت‌های بلیط هواپیما پوکت و هتل‌ها و… کاهش پیدا می‌کنند.

نکاتی در مورد تهیه بلیط هواپیما پوکت

در زمان تهیه بلیط پوکت حتماً باید به نوع کلاس پرواز دقت داشته باشید، کلاس پروازها به سه دستهٔ اکونومی، بیزنس کلاس و فرست کلاس تقسیم می‌شود، شما می‌توانید هر یک را انتخاب کنید ولی ارزان‌ترین و معمولی‌ترین کلاس پرواز دستهٔ اکونومی می‌باشد. مورد دیگری که باید مد نظر قرار دهید تعداد توقف‌ها و ساعتی که در طی این توقف ها باید منتظر باشید، گاهی این معطلی به 7 یا 8 ساعت هم خواهد رسید. یکی دیگر از راه‌های صرفه جویی در هزینه بلیط هواپیمای ارزان پوکت خرید بلیط های چارتری است. در زمان انتخاب خط هواپیمایی بهتر از کمی اطلاعات از آن جمع آوری کنید چراکه ممکن است از نظر نوع سیستم خدمت رسانی کم و کاستی داشته باشند.

ویزای تایلند برای سفر با تور پوکت

همان‌طور که اشاره کردیم برای تهیه بلیط هواپیمای پوکت و سفر به این جزیره رویایی نیاز به ویزای توریستی دارید، می‌توانید جهت تهیه ویزا خود به سفارت کشور تایلند مراجعه کنید. هزینه تهیه ویزا توریستی برای هر نفر 35 یورو است، همه اشخاص باید به صورت حضوری جهت درخواست ویزای تایلند در سفارت حاضر باشند. مدارک لازم جهت تهیه ویزا توریستی به شرح زیر است:

  • اصل و کپی بلیط هواپیمای پوکت تایلند
  • یک قطعه عکس ۳×۴ رنگی جدید به همراه فرم درخواست ویزا تایلند
  • کپی مدارک شناسایی گذرنامه، کارت ملی و شناسنامه
  • اصل مدرک پاسپورت

اگر از طریق آژانس‌های مسافرتی می‌خواهید بلیط هواپیمای پوکت و ویزای توریستی خود را تهیه کنید همین مدارک را می‌توانید به آن‌ها تحویل دهید تا در کم‌ترین زمان برای شما بلیط پوکت و ویزا را رزرو نمایند. هزینه ویزا عادی حدود ۲۲۰ هزار تومان و هزینه ویزا فوری در حدود ۲۴۰ هزار تومان به بالا می‌باشد.

ویزای تایلند برای سفر با تور پوکت

هزینه هتل و اقامت در شهر پوکت

از مهم‌ترین نکاتی که باید قبل از تهیه بلیط هواپیمای پوکت در نظر داشته باشید هزینه‌هایی است که باید برای هتل و محل اقامت بپردازید. جزیره پوکت به دلیل توریستی بودن از بهترین و شیک‌ترین هتل‌ها و هاستل ها بهره برده است، شما می‌توانید اقامت رویایی رو در کنار سواحل زیبای پوکت تجربه کنید. اگر دوست دارید در سفر خود در راحتی کامل باشید بهترین گزینه کرایه آپارتمان در جزیرهٔ پوکت است. اجارهٔ آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر و خارج از شهر به ترتیب 12800 بات و ۹۱۸۷ بات می‌باشد.

در زمان اقامت در جزیره پوکت حتماً به ساحل کاتا سر بزنید، ساحل کاتا یکی از زیباترین مکان های دیدنی پوکت است، کاتا پر است از مراکز خرید، رستوران ها و کافی شاپ های شیک و تفریحگاه های بزرگ. اگر به دنبال یک تجربهٔ جدید در سفر خود هستید باید غواصی با لوله و ماسک یا اسنورکل را انتخاب کنید، اسنورکل را می توانید در جزیرهٔ فی فی تجربه کنید، به صخره های مرجانی سربزنید و نهار دلچسب خود را در کنار ساحل هایی با آب های شفاف و نیلگون بخورید.

برای تردد در شهر ارزان ترین راه استفاده از تاکسی های درون شهری است البته ون هایی به نام توک توک وجود دارد که در تمامی سطح شهر قابل دسترس هستند، البته می توانید برای رفت و آمد بدون دردسر به سراغ اجارهٔ خودرو های شخصی بروید؛ انواع خودرو های شخصی معمولی تا رده بالا با قیمت های قابل قبول در دسترس هستند. یکی از دغدغه های اصلی گردشگران ارتباط تلفنی با دوستان و خویشان خود است، هزینه رومینگ بسیار زیاد است اما جای هیچ گونه نگرانی نیست شما می توانید با هزینهٔ بسیار کم سیم کارت های اعتباری قابل اتصال به اینترنت را تهیه کنید. از اپراتور های معتبر سیم کارت در تایلند می توان به DTAC Happy، TRUE و AIS اشاره کرد.